Heel Nederland testen op corona: datagedreven te werk in een crisisorganisatie

big data expo logo nu Data Insights Week

Hoe tuig je in een paar maanden een organisatie op die, zonder eigen data, hele grote beslissingen moet maken? Dienst Testen is een crisisorganisatie ontstaan tijdens de coronapandemie. Onder de vlag van het ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport zorgt Dienst Testen ervoor dat iedereen in Nederland zich snel en betrouwbaar kan laten testen.

Ontdek tijdens de Data Insights Conference hoe deze maatschappelijk belangrijke dienst datagedreven te werk kan gaan. Want hoe leg je de connectie tussen meer dan 200 teststraten en ongeveer 50 laboratoria zonder data? Hoe zorg je ervoor dat je genoeg materiaal inkoopt, maar ook niet te veel? Hoe borg je de kwaliteit van alle verschillende test types?

In vrijwel alle besluitvorming speelt data een onmisbare rol. Farhang Dehzad, Data Teamlead van de Dienst Testen en Max Tijdeman, Data Analyst bij Digital Power nemen je mee in alle uitdagingen die hierbij kwamen kijken.

Wil jij ook datagedreven werken en innovatieve dataoplossingen ontwikkelen? Bezoek dan de Data Insights Conference op 5 oktober. Één dag vol praktische kennis aan de hand van cases van onder andere Heineken, Picnic, bol.com, LINKIT, BI Builders, PERI AG, DPG Media en FC Utrecht.

Lees ook:

Gerelateerde berichten...