Juniper Networks lanceert nieuwe clouddienst

 Juniper Networks, leverancier van door AI aangestuurde netwerken, kondigt vandaag de vierde generatie van de AI-driven Enterprise aan. Het breidt de inzet van artificial intelligence uit van het LAN en WLAN naar het WAN om bij te dragen aan integrale optimalisatie van de gebruikservaring en proactieve probleemoplossing met behulp van Mist AI. Hiermee voegt Juniper Mist de nieuwe WAN-dienst toe aan het bestaande Mist Cloud- service platform. Klanten hebben hierdoor nog krachtigere automatisering en inzichten in hun organisatie en respectievelijke filiaallocaties. Hiermee kunnen ze door AI aangestuurde servicelevel-verwachtingen te hanteren, netwerkgebeurtenissen met elkaar in verband brengen voor een snelle oplossing van storingen, onregelmatigheden detecteren en proactieve ondersteuning bieden.

Marvis, de virtuele netwerkassistent van Juniper die wordt ondersteund door Mist AI, krijgt een nieuwe AIOps conversational interface. Daarmee verschuift de focus van IT-teams van dashboards en rapporten naar real-time interacties met drill down-mogelijkheden en proactieve aanbevelingen.

“Bijna vijf jaar geleden introduceerde Mist het eerste door AI aangestuurde netwerk. Daarmee kwam het tegemoet aan de behoefte aan zelfsturende netwerken die de gebruikservaring optimaliseren en IT-kosten verlagen door de aanlevering van inzichten en integrale automatisering”, zegt Sudheer Matta, vice president Products bij Juniper. “Wat begon met draadloze netwerken heeft zich in sneltreinvaart uitgebreid naar de eerste door AI aangestuurde vaste netwerken, beveiliging en nu ook WAN’s. Deze worden wereldwijd ingezet door organisaties in vrijwel elke sector, met inbegrip van drie Fortune 10-ondernemingen. Terwijl andere spelers in de netwerksector grossieren in loze marketingkreten en valse beloftes over AI werkt Juniper gestaag verder aan de realisatie van zijn visie en de introductie van oplossingen die gebruikmaken van Mist AI om te voorzien in de praktische behoeften van klanten en partners.”

Met de conversational interface voor Marvis kunnen IT medewerkers in real time antwoorden krijgen op gesproken vragen in natuurlijke taal zoals “Wat was er gisteren mis met de Zoom-sessie van Peter?” Deze interactieve assistent voor het verwerven van inzichten en oplossen van problemen in het netwerk heeft volgende functies:

  • Achterhaalt de bedoeling achter aan het systeem gestelde vragen en beantwoordt met waardevolle resultaten op basis van informatie aangeleverd door een omvangrijke knowledge base; gebruikers kunnen met interactieve query’s inzoomen op problemen op basis van de door Marvis aanbevolen vervolgstappen;
  • Biedt gebruikers de mogelijkheid om terug te koppelen of Marvis de juiste vraag heeft beantwoord of de werkelijke oorzaak van problemen heeft achterhaald, zodat de virtuele assistent kan blijven leren; dit is een eerste vereiste voor een door AI aangestuurde ondersteuning;
  • Is ontwikkeld op basis van open API’s, om klanten in staat stellen te integreren met IT-systemen en het netwerk te automatiseren met AIOps

Deze nieuwe oplossingen zetten de Juniper AI-Driven Enterprise kracht bij, zodat IT-beheerders op flexibeler wijze problemen rond het netwerk, applicaties en gebruikers kunnen oplossen. Als het een thuiswerker bijvoorbeeld niet lukt om deel te nemen aan een videovergadering, kan de oplossing van Juniper snel vaststellen of het probleem te wijten is aan de client, de applicatie, het draadloze netwerk en/of het WAN (bijvoorbeeld de internetverbinding). Vervolgens kunnen herstelmaatregelen worden aangereikt en/of automatisch worden toegepast om het probleem in real time op te lossen, vaak nog voordat gebruikers zelfs maar op de hoogte van het probleem zijn. Alleen de AI-Driven Enterprise-oplossing van Juniper biedt deze mate van automatisering, inzicht en proactief herstel voor al verbindingen tussen de client en de applicatie, op hun Intranet, Internet en Cloud.

Gerelateerde berichten...

X