KPN: merken Telfort, XS4ALL en Yes Telecom verdwijnen

KPN logo

In de loop van dit en volgend jaar gaan de merken Telfort, XS4ALL en Yes Telecom verdwijnen. Al deze klanten worden ondergebracht bij KPN zelf. Daardoor verdwijnt een nog onbekend aantal banen.

De provider maakte dit vandaag bekend in een verklaring. Voor klanten van deze merken zal er niets veranderen volgens de provider. De dienstverlening van deze merken zal verder gaan onder de vlag van het KPN-merk zelf. Hoe dat precies gebeurt is nog niet bekend.

 

Betaalbaar

“Met de focus op het KPN-merk gaan we de KPN-dienstverlening uitbreiden met de beste elementen van de afzonderlijke merken, zoals de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en het deskundig zakelijk advies van Yes Telecom.” Dat zegt Jean-Pascal Van Overbeke, Hoofd Consumentenmarkt van KPN in de verklaring. “Hierdoor zijn we in staat om consumenten en ondernemers een nog betere gebruikerservaring te bieden met toonaangevende combinaties van vaste en mobiele diensten. We starten bijvoorbeeld in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.”

Wanneer welke provider opgaat in het eigen KPN-merk is nog niet duidelijk. Wat dat betekent voor de medewerkers ook niet.

Telfort, XS4ALL en Yes Telecom zijn nu dochterondernemingen van de provider. Ze maken gebruik van het KPN-netwerk.

XS4ALL, een van de oudste providers van Nederland, werd twintig jaar geleden overgenomen door KPN. Destijds, en ook nu nog, staat XS4ALL bekend als een eigenzinnig. Die eigenzinnigheid bleef ook onder de vlag van KPN steeds behouden. Op de site van XS4all staat wel de verklaring van KPN, maar nog geen reactie.

Op de site van zakelijk provider Yes Telecom is nog niets over het voornemen vermeld. Ook van Telfort is nog geen reactie bekend.

 

Gerelateerde berichten...

X