Middensegment MKB ziet groot belang telefonische bereikbaarheid

52% van de organisaties met 51-100 medewerkers heeft telefonische bereikbaarheid hoog op de agenda. Dit blijkt uit onafhankelijk onderzoek uitgevoerd in opdracht van Infopact onder 500 beslissers in het MKB.

Naast bereikbaar zijn via één telefoonnummer zijn hulpmiddelen als beschikbaarheidsweergave van collega’s van groot belang bij het realiseren van telefonische bereikbaarheid. Dit geeft 28 procent van de respondenten in dit segment aan.

55% van de ondernemers in het MKB vindt vooral bereikbaar zijn op één telefoonnummer via verschillende devices de belangrijkste functionaliteit. Dit terwijl e-mail de meest gekozen weg is om intern (54%) en extern (51%) te communiceren. Een kleine hoeveelheid (16%) geeft aan graag inzicht te hebben in bereikbaarheidsstatistieken.

Gerard Bergsma, commercieel directeur van Infopact: “Een optimale telefonische bereikbaarheid is belangrijk voor ondernemers in alle sectoren. Elk contact met de klant is immers een kans om je organisatie te profileren of een potentiële klant over de streep te trekken.”

1 reactie

  1. victor herfs schreef:

    Bereikbaarheid is essentieel om zaken te kunnen doen. Je hoeft daarvoor niet alles zelf op te pakken. Samen werken met een professioneel contact center ontzorgt je en geeft rust. Het Customer Care Center heeft speciaal voor het MKB een aanpak gericht op het MKB met de naam uwtelefoniste. In dit concept wordt de opavang van telefonie, email en webcare voor u naar uw wensen geregeld.

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...