Mobiel pinnen zonder abonnement breekt markt open

pinbetalingen

Een nieuw initiatief met mobiel pinnen zonder abonnement moet de vastzittende markt opbreken. Dat wil althans de Tilburgse startup mijnPIN. Het bedrijf mikt vooral op taxichauffeurs, marktkooplieden, pop-upstores, seizoensgebonden horeca en bezorgers.

Nieuw is sinds kort de bijpassende SIM-kaart. Die biedt ondernemers na betaling van een eenmalig bedrag onbeperkt datagebruik. Daarmee is het bedrijf de eerste op de markt. Zo moet mobiel pinnen ook voor ondernemingen die incidenteel een pinapparaat nodig hebben interessant worden.

 

Beursdeelname

Ook aan het apparaat met SIM-kaart zijn geen abonnementskosten verbonden. De klant betaalt eenmalig voor het apparaat en een eenmalig bedrag voor de SIM-kaart. Volgens de startup wordt een pinapparaat nu dus ook interessant voor gebruikers die hem maar af en toe nodig hebben, zoals bij beursdeelname op een stand. De apparaten voor mobiel pinnen zonder abonnement zijn overal in Europa te gebruiken.

“De Nederlandse markt voor mobiele pinautomaten wordt gedomineerd door twee grote partijen. Ze verplichten ondernemers tot abonnementen, servicecontracten en andere bijkomende kosten, zegt directeur Anthony Notos. “Onze filosofie is: alleen betalen bij gebruik. Alleen op deze manier wordt het voor een veel grotere groep ondernemers financieel interessant. Op deze manier houd je de kosten in de hand en bied je toch de service die klanten tegenwoordig verwachten.”

Het bedrijf verwacht dit jaar de vierde of vijfde grootste aanbieder van Nederland te worden. Nog boven bedrijven als iZettle die mPOS systemen aanbieden via een app en readers op de smartphone of tablet.

 

Gerelateerde berichten...