Jabra’s AI-gedreven oplossing voor betere audio-ervaring

Jabra’s AI-gedreven oplossing voor betere audio-ervaring

Jabra lanceert Jabra ClearSpeech, een AI-gedreven oplossing die geïntegreerd is in Engage AI. Deze nieuwe technologie helpt gebruikers zich te richten op het klantgesprek door herhalingen en fouten te minimaliseren. ClearSpeech verbetert spraak aan de andere kant van het gesprek en verwijdert achtergrondgeluid, waardoor headsetgebruikers beter kunnen begrijpen wat er wordt gezegd.

De geluidskwaliteit in contactcenters heeft een grote impact op de klantervaring, medewerkerstevredenheid en gemiddelde afhandeltijd. Uit onderzoek blijkt dat achtergrondgeluid 76 procent van de interacties belemmert, wat aan beide kanten van het gesprek tot frustratie leidt. Door de geluidskwaliteit te verbeteren, kan de gemiddelde afhandeltijd met meer dan 30 procent worden verminderd, omdat duidelijke communicatie de noodzaak voor herhaling verkleint.

Kostenbesparing

Jabra analyseerde 1,5 miljoen gesprekken en ontdekte dat tweederde van de audio aan de andere kant geen spraak bevat. Daarnaast meldde 69 procent van de medewerkers dat lawaai hun welzijn negatief beïnvloedt, hun cognitieve belasting verhoogt en de tevredenheid tijdens gesprekken vermindert. Jabra ClearSpeech is specifiek ontwikkeld om deze met een AI-gedreven oplossing aan te pakken, waardoor het verloop van medewerkers wordt beperkt en kosten worden bespaard.

AI-spraakverbetering en ruisonderdrukking

ClearSpeech is een AI-spraakverbetering en ruisonderdrukker die achtergrondgeluiden zoals echo’s, muziek, blaffende honden of verkeer onderscheidt van spraak. Deze functie, beschikbaar binnen de Engage AI Voice Coaching Software, verbetert zowel de medewerkerservaring als de nauwkeurigheid van spraak-naar-tekst.

Volgens Anders Hvelplund, Senior Vice President bij Jabra, is het faciliteren van duidelijke spraak een belangrijk aandachtspunt voor het bedrijf, vooral nu spraak steeds belangrijker wordt bij AI-aansturingen. “De kwaliteit van een gesprek is zo goed als de zwakste schakel,” zegt hij.

Jabra ClearSpeech zal als AI-gedreven oplossing wereldwijd beschikbaar zijn en werkt met elke Jabra-headset. Engage 40- en Engage 50 II-gebruikers kunnen ClearSpeech direct bedienen via controle-eenheden, wat zorgt voor optimale gesprekskwaliteit en een verbeterde werkervaring.Jabra ClearSpeech is inmiddels beschikbaar voor huidige Engage AI-klanten via een gratis upgrade.