De Nederlandse IT-markt heeft een nieuwe naam op het gebied van softwaretesten: Sofius. Dit nieuwe merk is een bundeling van zes bestaande testbedrijven die ook onder hun eigen naam blijven werken.
De bedrijven waar het om gaat zijn Bartosz, PTWEE, Squerist en de Test Automation Group (deTesters, TestCoders en TechChamps). Ze werken al langer intensief samen. De zes labels moeten elkaar in Sofius versterken is het idee.
De bedrijven die samen Sofius vormen bedient de top 250 bedrijven in Nederland. Klanten zijn onder andere Rabobank, de Belastingdienst, Achmea, KLM, Havenbedrijf Rotterdam en de NS.
Meer waarde door samenwerking
Sofius ontstond vanuit de overtuiging dat gezamenlijke kracht meer waarde creëert, zowel voor klanten als de medewerkers, die bovendien allemaal bij hun eigen bedrijven blijven werken. Het bedrijf werkt vooral op het gebied van softwaretesten en kwaliteitsverbetering. Ook voor testen rond de inzet van AI is het nieuwe label actief. Het idee is dat je met de bundeling van zes bedrijven sneller de juiste expertise in huis kunt halen.
Vincent Verhelst (CEO van Sofius) stelt: “Met onze gebundelde kennis en expertise kunnen we klanten breder en beter van dienst zijn. Daarnaast biedt Sofius nieuwe kansen voor onze medewerkers, dankzij intensievere samenwerking en kennisdeling tussen de labels.”
Tip:
- Veel geld voor startups in Noord-Nederland