Big Data Expo 2018: hét event waar IT- en business elkaar ontmoeten op weg naar innovatie

Picnic, VodafoneZiggo en Forrester Research staan genoteerd voor een inspirerende keynote tijdens de Big Data Expo 2018 (BDE 2018). Het is uiteraard slechts een kleine greep uit alle presentaties van het evenement dat op 19 en 20 september in de Jaarbeurs Utrecht plaatsvindt. De Big Data Expo is uitgegroeid tot hét toonaangevende evenement in de Benelux op het gebied van big data. De beurs trekt elk jaar meer bezoekers, uit zowel de IT- als de businesshoek van organisaties. Die mix zorgt voor een nuttige kruisbestuiving op de beursvloer. Bezoekers en exposanten ontmoeten elkaar in een relaxte sfeer op weg naar innovatieve projecten.

Er is geen branche die zich zo extreem snel ontwikkelt als de IT-sector. De ene trend overlapt de andere en techbedrijven investeren miljarden in onderzoek naar nieuwe technologie. Om zowel IT-experts als business verantwoordelijken goed te bedienen is er een aantal onderwerpen dat in de verschillende presentaties veelvuldig terugkomt: analytics, artificial intelligence (AI), business intelligence (BI), data science, digital innovation en GDPR-AVG.

 

Bezoekerspubliek en sectoren

De BDE mikt op een divers publiek, van ceo’s, cio’s, data-analisten, IT-managers, data scientists, marketing managers tot business intelligence managers. Enkele voorbeelden van sectoren die de BDE met presentaties bedient zijn de retailbranche, de bankensector, de industrie en uiteraard de IT-sector. Toch stellen zowel bezoekers als keynote sprekers nadrukkelijk dat ze de beurs bezoeken vanwege de kruisbestuiving. Ze hebben gelijk, want als een organisatie uit de ene sector een innovatief idee of project heeft, dan kun je als bedrijf uit een hele andere sector dat idee best omarmen.

 

Over Keynotes Picnic, Forrester en VodafoneZiggo

VodafoneZiggo gaat tijdens een keynote in op hoe het recent gefuseerde bedrijf met behulp van advanced analytics én enorme hoeveelheden data waarde en impact wil creëren voor klanten. Picnic, ’s werelds snelst groeiende online supermarkt, laat zien hoe winkelen leuk en betaalbaar kan zijn voor elke klant. Analist James McCormick van Forrester Research duidt in zijn keynote de waarde en impact van klantinformatie bij het digitaal transformeren van organisaties.

 

‘Professionaliseren van data science strategie’

Iedereen heeft zo zijn eigen motivatie om naar de BDE 2018 te gaan. Voor Peter den Haan, technical sales manager analytics & cloud bij exposant IBM gelden de volgende argumenten: “Iedereen werkt eraan om waarde uit data te halen. Wil je daarover meer te weten komen, dan is de Big Data Expo een erg goede beurs. De BDE biedt een visie op het verder professionaliseren van iedere big data en data science strategie.”

 

Sponsors 2018

Het evenement is in handen van Organisatie Groep Zuid (OGZ), eveneens organisator van de Webwinkel Vakdagen. OGZ verwacht op basis van de voorinschrijvingen dat de Big Data Expo in 2018 meer bezoekers trekt  dan de 2017-editie. Platinum sponsor van het event is Altares Dun & Bradstreet, Gold sponsors zijn Information Builders, MicroStrategy, IBM, Microsoft, Dataiku en Alteryx.

https://www.bigdata-expo.nl/nl

 

Gerelateerde berichten...