Achter het nieuws

Maya Sappelli

Relaxter kenniswerken met context aware support

Information overload leidt tot stress en stress leidt tot gezondheidsklachten. Kunnen we daaraan iets doen met slimme programma’s die relevante informatie voor ons sorteren en op het juiste moment aan ons presenteren? Wetenschapster Maya...

Nieuwe concepten CRM: inspelen op uitdagingen individuele boer

Inspelen op uitdagingen van de individuele boer

De agrarische sector ontpopt zich in sneltreinvaart tot hightech sector. Nederland loopt daarin wereldwijd voorop. Geen wonder dat diervoederproducent Nutreco en haar dochter Trouw Nutrition nieuwe concepten het eerst in ons land uitproberen. Eén...

Hoe David Goliath temde

Praktijkcase: Een compleet nieuwe infrastructuur Een Nederlandse organisatie, die we hier OmniBV zullen noemen, stond in 2014 voor een belangrijke keuze. Door groei – het bedrijf opereert in Nederland en in twee andere Europese...

zorgcommunicatie beeldschemzorg

Pieter van Foreest flexibiliseert communicatie

Klaar voor innovatie door keus voor standaardconcept   Ouderenzorgorganisatie Pieter van Foreest opereert in een dynamisch zorglandschap dat aan sterke veranderingen onderhevig is. Cliëntgroepen en hun behoeften veranderen. De communicatievoorzieningen – vaste en mobiele...

Anders, net als iedereen

In de zorg, en al helemaal in de care, zorgen bijzondere mensen op een bijzondere manier voor bijzondere mensen. Daar passen dus geen standaardoplossingen, vinden we vaak. Dat vind ik dan weer bijzonder. Is...

flexibilisering

STMR kiest voor de cloud

STMR is een organisatie in beweging. Daarbij hoort een flexibele ict-omgeving, vindt Manager Bedrijfsbureau Peter van der Wee. Hij nam enkele jaren geleden de beslissing om de gehele omgeving, van infrastructuur tot software, te...

Wendbaarheid

Alles went, als je maar wendt

Als je autorijdt en er gebeurt ineens iets, dan moet je wel remmen, voor uitwijken is meestal geen ruimte. Hoe beter je remmen zijn, hoe harder je kunt rijden, want die remmen zorgen ervoor...

Koningin

Koning Klant heeft altijd gelijk

De klant anno nu is niet meer dezelfde als tien jaar geleden. Vergeleken met nu was de klant destijds dociel, volgzaam en goedgelovig. Alleen in woord was hij koning. Nu is hij dat ook...

cloud

Cloudprinting komt naar consument

De trend om producten en diensten flexibel te gebruiken in plaats van te bezitten, breidt zich uit tot het printen en scannen. Binnenkort zal de consument hier ook de vruchten van plukken. Op zich...