App Be­ter­Dicht­bij nu overal in Deventer Ziekenhuis

zorgmedewerkers kijken op tabletdigitale zorg thuis

De app Be­ter­Dicht­bij is nu op alle afdelingen van het Deventer Ziekenhuis beschikbaar. Naast een (poli)bezoek aan het ziekenhuis of een telefonisch consult is nu ook mobiel app contact met de zorgverlener mogelijk. Dat is het resultaat van een succesvolle pilot van het afgelopen jaar.

De bedoeling is dat de app Be­ter­Dicht­bij een extra kanaal voor patiënten is.  Middelen als telefoon, via de site op MijnDZ en een persoonlijk gesprek om te communiceren met artsen en zorgverleners blijven gewoon bestaan. Het is bedoeld dat patiënten zo meer regie krijgen over het zorgproces.

Pilot

Sinds september kregen 2400 patiënten van de afdeling Kindergeneeskunde, Medische Psychologie, Reumatologie en het Oncologisch Centrum een persoonlijke uitnodiging door artsen en zorgverleners voor de Be­ter­Dicht­bij-app. 71% van deze patiënten hebben de app gedownload en in gebruik. Dat laat zien dat patiënten graag van digitaal contact via Be­ter­Dicht­bij gebruik maken.

Met de BeterDichtbij-app kunnen patiënten eenvoudig een vraag stellen over hun behandeling aan de specialist of zorgverlener op het moment dat het hun uitkomt. Patiënten ervaren hierdoor meer grip op hun behandeling. Een app versturen gaat sneller dan een telefoontje naar de polikliniek. Patiënten hebben zo de arts feitelijk via de telefoon in ‘de broekzak’. Verschil is wel dat de arts niet altijd direct terug-appt, maar dat doet binnen drie dagen. Het gaat dus vooral om niet-spoedeisende vragen van de patiënt.

Lees ook:

Gerelateerde berichten...

X