Machine Learning & Advanced Analytics

10dec(dec 10)1:00 am11(dec 11)1:00 amMachine Learning & Advanced Analytics

Event informatie

Met de meeste mensen verbonden aan het internet is de macht van de klant bijna oneindig. Het internet heeft hen vrijheid gegeven te kiezen op een manier dat het bedrijfsleven zich nooit had voorgesteld. Ze kunnen gemakkelijk de websites van de concurrenten verkennen. Ze kunnen prijzen vergelijken, ze kunnen meningen van anderen lezen over jouw bedrijf, en ze kunnen hun loyaliteit in één klik overboord gooien op elk moment van de dag vanaf hun mobiele apparaat. De opkomst van social media platformen heeft er daarnaast voor gezorgd dat klanten gehoord worden. Ze kunnen hun mening delen over producten en merken op Twitter, Facebook, reviews schrijven op websites en sociale netwerken creëren door volgers te verzamelen en anderen te volgen. Voor veel CEO’s staan klantenbehoud, loyaliteit, service en groei bovenaan de agenda, maar operationele efficiëntie bevindt zich net zo hoog op deze prioriteitenlijst. De enige manier waarop ze dit kunnen verbeteren is om meer data te verzamelen. CMO’s willen toegang tot deze data om hun kennis over hun klanten te uit te breiden. Nieuwe data is nodig om inzicht te krijgen in het online gedrag van klanten om ze beter te kunnen segmenteren en de waarde van de gebruikte sociale netwerken beter te begrijpen. Daarnaast willen COO’s meer data om effectiever te worden in hun bedrijfsactiviteiten. Nieuwe instrumenten worden daarom toegepast waardoor met deze activiteiten nieuwe gegevens kunnen worden vastgelegd. Met zo’n grote vraag naar data bevinden we ons nu in een tijdperk waar data nog nooit zo belangrijk is geweest in het creëren van concurrentievoordeel.

Lees meer

Tijd

10 (Monday) 1:00 am - 11 (Tuesday) 1:00 am

Locatie

Van der Valk Hotel, Utrecht

Utrecht