Girls Day 2024: 130 meiden op bezoek bij KPN

Vrouw als baas genderdiversiteit cryptoland borstkanker Girls Day

130 meiden bezochten vorige week op Girls Day diverse vestigingen van KPN voor een bedrijfsbezoek en een kennismaking met de wereld van techniek, internet, IT en security. Girls’ Day is een jaarlijks evenement waarbij duizenden meiden bedrijven bezoeken in de technologische sector.

Verspreid over locaties in Amsterdam, Rotterdam, Zoetermeer en Hilversum ontdekken schoolgaande bezoekers de veelzijdigheid van werken in de technologie bij KPN. Met rondleidingen, workshops, kennismakingen en activiteiten georganiseerd door (vrouwelijke) medewerkers, om het enthousiasme voor een toekomst in de IT- en techniekbranche aan te wakkeren.

Marieke Snoep, directeur consumentenmarkt en lid van de Raad van Bestuur van KPN is erbij in Zoetermeer en onderstreept het belang van Girls’ Day: “Diversiteit en inclusiviteit maakt ons future proof. Dat begint al in het onderwijs, waar nog steeds veel minder meiden dan jongens kiezen voor doorleren in de techniek. Daarom omarmen we dit initiatief van harte. Door deze meiden op een aansprekende manier kennis te laten maken met een technisch beroep hopen we bij te dragen aan meer diversiteit in de technologische sector en dagen we ze uit om hun potentieel daarin te ontdekken en te realiseren.”

Lees ook:

Gerelateerde berichten...