HPE GreenLake na 3 jaar compleet. Visie gaat verder

HPE

In 2019 gaf de CEO van Hewlett Packard Enterprise (HPE) zijn commitment dat in 2022 alles dat HPE te bieden heeft, ook via Partners, beschikbaar zou zijn ‘as a Service’. Alles onder de naam HPE GreenLake. Dat jaar tijdens een ontmoeting met de gedreven Antonio Neri besloot René van Dop (CEO) om met AXEZ direct dat pad in te slaan.

Uiteindelijk lukte het AXEZ om al eind 2020 elke dienst, service of product aan te bieden in een service model. Uitgangspunt was de definitie van HPE: alles van Edge tot Cloud. Dus van HPE Aruba tot en met de eigen Private Cloud oplossing GuardData.
De ontwikkeling ging snel, de klant waren tevreden en AXEZ lag zelfs vóór op het schema van HPE. Mede daardoor is AXEZ gekozen tot HPE Greenlake Reseller én Aruba Enterprise Partner van het jaar 2021.

AXEZ levert nu aan tientallen organisaties Unified Cloud services, precies de visie van HPE. Het haalt niet uit waar de klant zijn private cloud wil onderbrengen: in de data centers van AXEZ (Nederland, USA of Singapore), op een eigen co-locatie of zelfs on-site. Het is zelfs mogelijk om de Private Cloud van AXEZ af te nemen als een Multi Tenant omgeving, zodat AXEZ klanten daarmee hun eigen klanten kunnen bedienen.

HPE volgt AXEZ op de ingeslagen weg 😉

Afgelopen week was er weer een HPE discover en kondigde Antonio Neri aan dat het was gelukt. GreenLake gaat nu echt van Edge tot Cloud, alles ‘as a Service’. Dat klinkt als een mooi slot, maar het is meer een begin.

De Unified Cloud Services experience krijgt alleen maar meer body. Dit keer met de toevoeging van HPE Ezmeral. Dit is een Hybrid Cloud oplossing die uitermate geschikt is voor Data Sience en Analytics workloads. Dit platform is uitstekend geschikt voor het beschikbaar stellen van zowel nieuwe als oude data en applicaties.
“Legacy applicaties ondersteunen alsof het niets bijzonders is, dat is precies waar wij om bekend staan!” zegt René van Dop. “HPE is heel standvastig in zijn strategie en wij zitten precies op die route”.

Volgens Antoni Neri zijn we aangekomen in ’The new Age of Insights’. Data is het kostbaarste bezit dat we hebben en het verkrijgen van inzichten uit die data biedt de grootste kans op innovatie en vooruitgang.

Er zijn nog veel innovaties te verwachten, want dat is precies waarmee Antoni Neri zijn bijdrage aan HPE Discover afsloot en hij komt zijn woorden na.

Gerelateerde berichten...