KPN opent virtuele winkel

kpn

Deze week opende KPN de eerste virtuele winkel. Via het scherm of een VR bril krijgen bezoekers dezelfde beleving als in de winkel. Maar dan vanuit huis. In deze winkel kun je virtueel rondlopen, de nieuwste toestellen bekijken met augmented reality. En staan virtuele KPN medewerkers klaar voor advies aan consumenten en zakelijke klanten.

Echte winkelbeleving

Of je het nieuwste model smartphone wil bekijken, een vraag hebt over je abonnement of advies wil over thuiswerkplekken in de cloud, in de virtuele winkel kan het gewoon online in een echte winkelbeleving. Dat is anders dan in de bestaande webshop. “Waar onze app en webshop meer gericht zijn op directe transacties, draait het bij de (virtuele) winkel ook om beleving”, licht Martin Boers toe. Hij is VP Retail van KPN. De virtuele winkel past in de digital-first benadering van KPN en daarin speelt beleving een steeds grotere rol. “Het doel is om te ontdekken hoe de nieuwste technologieën zoals Virtual en Augmented Reality het beste kunnen worden toegepast in het contact met onze klanten en welke impact ze hebben op de klantbeleving.”

De opening van de virtuele winkel biedt de bekende winkelervaring op een digitale manier. Op basis van feedback van klanten zal de winkel verder ingericht en geoptimaliseerd worden. “Door te luisteren naar de feedback van klanten, zal KPN voortdurend blijven verbeteren en innovatieve oplossingen bieden die de digitale ervaring naar een hoger niveau tillen.”

Opvallende gelijkenis

De virtuele winkel ziet er hetzelfde uit als de bestaande winkels. En ook als de onlangs geopende experience stores in Eindhoven en Amsterdam. “Daarmee ontstaat voor klanten een gevoel van herkenning. En ook omgekeerd biedt de virtuele winkel kansen om een nieuwe winkelbeleving te introduceren die later ook overgenomen kan worden in de fysieke winkels. Daarmee vervagen de grenzen van de fysieke en digitale wereld”, aldus Boers.”

Gerelateerde berichten...