Lancering IFS Cloud

IFS Cloud

IFS lanceerde 10 maart IFS Cloud. Een nieuw platform dat alle producten van IFS met elkaar verbindt om de end-to-end-mogelijkheden te leveren die een organisatie nodig heeft om klanten, mensen en middelen te coördineren en de juiste servicemomenten te creëren.

“Digitale transformatie is niet eenvoudig. De meeste bedrijven zijn complex en hebben ingewikkelde waardeketens. Daarom slagen maar weinig organisaties hierin en bieden nog minder leveranciers de tools om het echt mogelijk te maken. Bij IFS is ons belangrijkste doel waarde te leveren aan onze klanten, en we willen hen een duidelijk pad bieden om zich te ontwikkelen naar nieuwe bedrijfsmodellen, te concurreren en te winnen”, aldus Darren Roos, CEO van IFS, bij de lancering van IFS Cloud.

Klanten kunnen hierbij kiezen om best-of-breed in te zetten of hun waardeketens verbinden met mogelijkheden. Denk aan enterprise resource planning (ERP), customer relationship management (CRM), human capital management (HCM), asset management (EAM) en field service (FSM).

Uniek platform

IFS Cloud is een uniek platform met één gemeenschappelijke gebruikerservaring, gegevensmodel en consistent ondersteuningsaanbod. Het nieuwe technologieplatform brengt eenvoud, keuze, en innovatie naar organisaties toe die behoefte hebben aan evoluerende businessmodellen, kostenbeheersing, mogelijkheden om sneller en beter uit te breiden en om hun klanten beter te bedienen. Met de implementatie van IFS Cloud breiden bedrijven gemakkelijk uit en schakelen zij eenvoudig nieuwe functionaliteiten (zoals extra modules of nieuwe mogelijkheden) in.

Darren Roos: “Klanten vertellen ons dat hun belangrijkste doelen zijn om efficiëntie te verhogen, kosten te beheren en betere producten en diensten te ontwikkelen. We weten dat de cloud een eerste vereiste is om dit te bereiken. Digitale innovaties moeten gemakkelijk worden ingezet en worden verankerd in de dagelijkse bedrijfsvoering.”

Klanten kunnen zelf kiezen hoe en waar ze IFS Cloud inzetten. Het is ontworpen voor de cloud, maar het kan tevens on-premise worden ingezet met een keuze uit verschillende locaties. In tegenstelling tot veel andere oplossingen, profiteren IFS-klanten van dezelfde oplossingsfunctionaliteit en gebruikerservaringen, ongeacht hun keuze voor implementatie.

Updaten

Daarnaast is IFS Cloud ontworpen om voor klanten de aanschaffing, implementatie en het updaten van bedrijfssoftware eenvoudiger en effectiever te maken. IFS Cloud brengt tweejaarlijkse releases van functies uit, waardoor klanten de keuze hebben om naar de nieuwste versie over te stappen als hun bedrijf er klaar voor is.

IFS Cloud wordt gebruikt door een aantal pionierklanten in de focusmarkten van IFS: lucht- en ruimtevaart en defensie, bouw en infrastructuur, energie- en nutsbedrijven, productie en dienstverlening. Een van die klanten is Cimcorp Group, een wereldwijd toonaangevende fabrikant van robotica- en automatiseringssystemen.

Jyrki Anttonen, Technology Director bij Cimcorp: “De maak- en productiedienstensector is zeer dynamisch en enorm concurrerend, wat betekent dat we voortdurend op zoek zijn naar technologieën waarmee we slimmer en sneller kunnen werken dan onze concurrenten. Bedrijfsgroei is zeker een doel, maar we zijn een wereldwijd bedrijf en daarom moeten we wereldwijd inzicht hebben in onze activiteiten, zodat we ons kunnen richten op efficiëntie, kostenbeheersing en nieuwe manieren kunnen bedenken om waarde te creëren voor onze klanten.”

Praktisch en betaalbaar

De architectuur van IFS Cloud, waarin digitale innovaties zijn ingebed, omvat ook nieuwe en verbeterde applicatieservices voor intelligent en autonoom zakendoen, die kunnen worden ingezet via IFS-producten en in verschillende sectoren. Dit maakt het praktisch en betaalbaar voor klanten om te profiteren van technologieën zoals machine learning (ML), augmented en mixed reality (AR/MR), kunstmatige intelligentie (AI), en internet of things (IoT).

IFS Chief Product Officer, Christian Pedersen: “IFS Cloud is ontworpen en gebouwd om in te spelen op de behoeften van klanten bij de transformatie naar digitale bedrijfsmodellen; iets wat we de afgelopen twee jaar nooit uit het oog hebben verloren. IFS Cloud is van cruciaal belang als het aankomt op het bedrijfssucces van de klant. Dit heeft onze aanpak op verschillende gebieden gevormd: het snel en geïnformeerd beslissingen nemen op basis van één enkel datamodel, het volledig open zijn met native API’s en het bieden van één enkele upgrade-ervaring, zodat klanten zich richten op wat belangrijk is: namelijk het leveren van uitzonderlijke servicemomenten aan hun eigen klanten”.

Gerelateerde berichten...