IFS, het wereldwijde cloudbedrijf voor bedrijfssoftware, heeft vandaag zijn financiële resultaten bekendgemaakt voor het volledige jaar dat eindigde op 31 december 2021.
IFS zag een groei van 22% in software-omzet in 2021, waarbij de cloud-omzet sterk steeg met 105% op jaarbasis. Dit gebeurde ondanks het feit dat 2021 toch een jaar van matig herstel was, aangezien bedrijven en mensen zich bleven aanpassen aan de grootschalige ontregeling die de pandemie veroorzaakte.
Door ieder kwartaal de gewenste Moments of Service™ te leveren, is IFS erin geslaagd om de aanhoudende groei in software-inkomsten met een 2020-2021 CAGR (Compound Annual Growth Rate) van 22% in software licentieomzet en een terugkerende omzet van 6% te realiseren.
Darren Roos, CEO van IFS: “Vier opeenvolgende jaren van dubbelcijferige groei is iets waar de hele organisatie enorm trots op is, vooral gezien de uitdagende omstandigheden die we sinds 2020 hebben meegemaakt.”
Hij voegt eraan toe: “in 2021 is ons doel om bedrijven te helpen bij het leveren van hun grootste Moments of Service werkelijkheid geworden door onze fusie- en overnamestrategie. We hebben met succes twee bedrijven geïntegreerd in IFS en sinds onze overname van Axios systems in juni, hebben we de abonnementsboekingen voor IFS assyst met 236 procent verhoogd ten opzichte van dezelfde periode in 2020. De cijfers schetsen het beeld van een sterke en gezonde business en ik ben bijzonder verheugd dat we geen compromissen sluiten op andere statistieken om dit niveau van aanhoudende groei te bereiken.”
In alle sectoren hebben bedrijven hun bedrijfsmodellen aangepast door gebruik te maken van digitale technologieën én door innovatie te stimuleren in hun diensten, resultaten en/of producten. Hierdoor probeerde bedrijven zich te onderscheiden en concurrentievoordeel te behalen in onzekere tijden. De noodzaak voor bedrijven om aanpassingsvermogen in hun organisatorische opzet in te bouwen, evenals flexibiliteit in hun reacties op veranderende eisen van klanten en consumenten werd duidelijk.
Enkele belangrijke mijlpalen voor IFS in 2021 waren:
- In februari: Met de rebranding van het bedrijf werd ruim dertig jaar succes gevierd, samengebracht onder de belofte van het altijd leveren van de juiste Moments of Service™. De lancering zelf werd geprezen en leverde meerdere prijzen op**.
- In maart: De lancering van IFS Cloud™, een single cloud-product rijk aan technologie met ingebouwde digitale innovatie dat duidelijk gericht is op duurzaamheid en een lagere TCO oplevert. Het product leverde het bedrijf ook meerdere onderscheidingen op***.
- In april: De lancering van IFS’s duurzaamheidsstrategie en belofte om in 2025 CO2-neutraal te zijn, evenals de benoeming van Lewis Pugh als IFS’s duurzaamheidsambassadeur.
- In juni: De overname van ITSM- en ITOM-leverancier Axios Systems om het dienstaanbod van het bedrijf uit te breiden.
- In juli: De overname van Customerville, al enkele jaren door IFS gebruikt in zijn Voice of the Customer-programma, en klaar om IFS-klanten te helpen Moments of Service™ te leveren.
- In oktober: Het bedrijf kondigt de winnaars aan van zijn eerste Change for Good Sustainablity Awards waaraan meer dan 35 internationale bedrijven deelnamen. Ook werd de nieuwste release van IFS Cloud gelanceerd, inclusief de nieuwe duurzaamheidsmodule.
- In november: De lancering van IFS assyst 11.4 die gedigitaliseerde IT self-service naar de hele organisatie brengt via een sterk vereenvoudigd enterprise pricing model.
Constance Minc, Chief Financial Officer van IFS: “De resultaten voor 2021 zijn erg belangrijk omdat ze het prestatietraject van IFS bekrachtigen met opnieuw een jaar van dubbelcijferige groei van de software-omzet, terwijl we onze marges blijven vergroten. Onze toewijding om de industrie te leiden in klanttevredenheid, groei en winstgevendheid is ongewijzigd.
Lees ook:
- F1-Team Aston Martin blijft binnen budget met IFS
- Bedrijven niet goed uitgerust om klantervaring te verbeteren