Nieuwe Pega-tool ondersteunt bij integratie klantreizen in klantbeleving

Nieuwe Pega-tool ondersteunt bij integratie klantreizen in klantbeleving

Pegasystems introduceert Customer Engagement Blueprint, dat bedrijven helpt bij het visualiseren en optimaliseren van klantreizen. Het bedrijf zegt hier een oplossing mee te bieden op een probleem waar veel organisaties mee worstelen.

Pega Customer Engagement Blueprint stelt marketing-, CX- en AI-specialisten in staat om online samen te werken aan het ontwerpen van klantprogramma’s. De tool maakt het mogelijk om datamodellen te vertalen naar merkstrategie en effectieve stappenplannen te ontwikkelen voor klantinteracties.

De tool zorgt ervoor dat klantreizen eenvoudiger te integreren zijn in de klantbeleving. Volgens onderzoek van Gartner ondervindt een op de drie bedrijven moeilijkheden met die integratie. De tool duidt voor organisaties aan hoe personalisatie beter kan en orkestreert klantreizen, dit alles door middel van AI.

Verbeterde samenwerking tussen teams

Een belangrijk voordeel van het platform is de mogelijkheid voor verschillende afdelingen om in realtime samen te werken aan strategieën. Teams kunnen direct simulaties uitvoeren en resultaten delen, wat de implementatie van nieuwe initiatieven versnelt.

De visuele ervaring in de tool maakt het daarnaast eenvoudiger om parameters te gebruiken in bijvoorbeeld de personalisatie van e-mailcommunicatie met klanten. De communicatie kan ook eenvoudig voor verschillende kanalen worden ingepland een aangepast aan de voorkeuren van de klant. De tool bewaakt dat communicatie wel steeds verloopt binnen de tone-of-voice van het bedrijf. De nieuwe tool integreert tot slot met Pega Customer Decision Hub, waardoor organisaties hun huidige strategieën kunnen verfijnen.

Tip! Marketeers willen meer AI én meer persoonlijke content