Open.cx kan rekenen op steun Adriaan Mol

Open.cx kan rekenen op steun Adriaan Mol

De AI-startup Open.cx kan rekenen op steun van internetondernemer en investeerder Adriaan Mol. Ook Koen Köppen (CEO van Mollie), Pioneer Fund, Kulveer Taggar, Propeller Fund, Taro Fukuyama en Dafeng Guo investeren mee.

Ook Y Combinator doet mee aan de pressend ronde van het bedrijf dat intussen 1,5 miljoen dollar ophaalde voor het doorontwikkelen van complexe klantenservice-interacties. De startup ondersteunt de klandizie daarbij in meerdere talen en op diverse kanalen als chat en e-mail, telefoon, Whatsapp en vaak ook sms. De bots worden real-time gemonitord en ook de veiligheid is daarbij geen ondergeschoven kindje.

Een team van drie kartrekker, dat door deelname aan Y Combinator huist in San Francisco, sleutelde de afgelopen acht maanden met een aantal veeleisende klanten aan het AI-platform dat de complexe klantenservice moet vormgeven. De Nederlandse betaalprovider Mollie is daar een van.

De bedoeling van Open.cx is daarbij dat klanten nauwelijks zullen merken dat ze met AI te maken hebben. De AI-assistent kan daarbij elke dag duizenden vragen van klanten naar volle tevredenheid op te lossen.

Helft van de klanten sprak alleen met AI-bot

Adriaan Mol zegt in een persbericht: “Dankzij de AI-chatbot van Open.cx hebben we een indrukwekkend afbuigingspercentage van meer dan vijftig procent bereikt en dit is nog maar het begin.”

Zeker de helft van de klantcontacten spraken dus nooit een medewerker van Mollie, maar enkel een AI-machine. “Dit is vooral opmerkelijk gezien de breedte van Mollies productaanbod en de complexiteit van sommige van onze ondersteuningsvragen”, aldus Rogier Schoute, CPO van Mollie.

Met het opgehaalde kapitaal gaat het bedrijf de operationele kant flink opschalen. Het gaat dan vooral om sales en verbetering van de distributieketen.

Tip:

  • Van domme chatbots naar geniale hulpjes: AI doet onvermoeibaar alle akelige klusjes