1 min Ondernemen

Organisaties staan te springen om Big Data, BI en Analytics binnen CRM

Organisaties staan te springen om Big Data, BI en Analytics binnen CRM

Bij meer dan de helft van de Nederlandse bedrijven (53%) staan technologieën die Big Data, Business Intelligence en Data Analytics mogelijk maken, het hoogst op de agenda om te omarmen binnen de CRM-strategie. Dit blijkt uit online onderzoek uitgevoerd in de aanloop naar Explore Dynamics CRM. Ook mobile en social technologieën staan hoog op het verlanglijstje, beide met 19 procent.

Huidige stand van zaken
De bezoekers van het event is ook gevraagd naar de huidige stand van zaken rondom het omarmen van Big Data, Business Intelligence en Data Analytics technologieën binnen het CRM-systeem. 38 procent van de bedrijven ziet wel de toegevoegde waarde van het implementeren van een oplossing die dit ondersteunt, maar is hier nog niet actief mee bezig. 29 procent is zich reeds aan het oriënteren op een oplossing. Bijna een kwart van de organisaties (24%) beschikt al over toepassingen voor Big Data, Business Intelligence en Data Analytics. Hiervan heeft 10 procent recent een oplossing geïmplementeerd en 14 procent heeft dit minimaal een jaar geleden al gedaan. Ook zijn er organisaties die geen toegevoegde waarde zien in het omarmen van Big Data, Business Intelligence en Data Analytics, hier gaat het om slechts 9 procent.