2min Ondernemen

Sharepoint centrale tool voor Hoogheemraadschap

Het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier wil een optimale service bieden aan burgers en instanties. Een SharePoint-platform speelt daarbij een grote rol.

Het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier (HHNK) zorgt voor veilige dijken, schoon en voldoende zoet water en veilige polderwegen in Noord-Holland boven het Noordzeekanaal. Om dit doel te bereiken, werkt de dienst intensief samen met instanties, aannemers en inwonenden, en wisselt continu gegevens en documenten uit met deze partijen. Door het gebruik van een SharePoint-platform zorgt HHNK ervoor dat alle informatie gemakkelijk vastgelegd en gedeeld kan worden.

Zaakgericht- en projectmatig werken
Henk-Jan Toorneman, Hoofd I&A bij HHNK: “Wij werken nu al met SharePoint 2010 en willen de mogelijkheden van ons platform verder uitbreiden. Daarom zullen wij migreren naar SharePoint 2013. Hierin willen we ook zaken als dossiervorming, projectmanagement en zaakgericht werken onderbrengen. We gaan het platform integreren met achterliggende systemen. De SharePoint-portalen geven dan ook toegang tot financiële, geografische en projectinformatie. Het wordt voor ons echt een bedrijfskritisch platform.”

Toorneman voegt eraan toe dat de meeste van de circa 850 medewerkers met een nieuwe manier van werken te maken krijgen. “Bij het samenwerken in projecten, zoals een dijkversterking of een IT-project, zal alle informatie op uniforme wijze inzichtelijk zijn.”

Het bedrijf Motion10 adviseert en begeleidt HHNK bij deze verandering. Daarbij wordt er flexibel omgegaan met de capaciteitsbehoefte. Door de diepgaande kennis met betrekking tot zaakgericht werken, projectgericht werken en documentmanagement is Motion10 in staat om HHNK snel en doelgericht te helpen. Op basis van best practices worden methodieken en oplossingen ingezet.

“Wij hebben gekozen voor Motion10 omdat zij flexibiliteit bieden en snel op zaken kunnen inspelen. Bovendien delen zij intern veel kennis waardoor zij een hoog niveau van SharePoint-kennis kunnen bieden. Dat gaf ons veel vertrouwen”, aldus Henk-Jan Toorneman.