UMC Utrecht vervangt telecommunicatie

Telecom is vandaag de dag veel meer dan alleen bellen. Dit geldt zeker voor een academisch ziekenhuis, waar studenten wereldwijd kunnen meekijken bij operaties, waar de roep om patiëntdata op mobiele devices groter wordt en waar doktoren en verpleegkundigen graag verlost willen worden van de piepers en portofoons waar ze al te lang mee werken.

UMC Utrecht en Centraal Militair Hospitaal rollen daarom een nieuwe telefonie-omgeving uit, waarmee gebruikers veel meer kunnen dan slechts bellen. De bedrijfszekerheid speelt daarbij een belangrijke rol. Jan van Alphen, Clustermanager Multimedia bij UMC Utrecht over de ontwikkelingen: “We zagen al langer aankomen dat door de overstap naar IP-telefonie telecom nauw verweven zou raken met ICT.”

UMC Utrecht weet dat infrastructuur zo’n beetje aan alles raakt wat in het ziekenhuis speelt. Het is dan ook een breed begrip, dat gaat van netwerk (inclusief WiFi) en telecom tot en met de rekencentra.

Van Alphen vertelt hoe werd begonnen met een onderzoek naar telecom en Unified Communications als voorbereiding op de noodzakelijke aanbestedingen. “De vraag was: hoe zouden we VoIP met OCS Lync kunnen integreren om Unified Communications te realiseren?

Lees hier meer over deze implementatie bij UMC Utrecht

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...