De website is strategisch, omdat lead generatie, verkoop, klantcontact en educatie vooral online plaatsvinden. De software waar de site en de webpagina’s op gemaakt zijn is dat ook. Maar is de huidige website nog wel makkelijk te onderhouden, veilig en betaalbaar? Wordt de site goed gevonden door zoekmachines en biedt het de mogelijkheden en ervaring die klanten verwachten?
Er zijn veel keuzes als je een nieuwe website wilt lanceren of een bestaande wilt verbeteren. Weet wat kan en wat belangrijk is.
Website-eisen
In de CMS Evaluation Guide vind je praktisch advies over het evalueren van de vereisten van het websiteplatform. Marketing, directie, content managers, IT en web developers kunnen hiermee de veranderende eisen rondom de website eenvoudig in kaart brengen. Bepaal wat belangrijk is en welke leveranciers daar het beste bijpassen.
Je kunt het boekje gratis downloaden om met je team tot een succesvol selectieproces van een CMS te komen.
- Definieer wat de interne wensen en vereisten zijn en hoe zich dat vertaalt naar technologie.
- Vergelijk verschillende CMS-systemen op basis van 17 criteria, waaronder beveiliging, gebruiksgemak, hoe de site integreert met uw CRM of andere software, webshop functionaliteit, SEO optimalisatie en meer.
Sterkte- en zwaktepunten
De verschillende soorten content management software (CMS-systemen) hebben allemaal zo hun eigen sterkte- en zwaktepunten. Belangrijk is dat je er een kiest die het beste past bij jouw bedrijf.
Download de CMS selectiegids als je
- van de site een verkoopmachine wilt maken.
- de duidelijkste website wilt maken voor de doelgroep.
- de site wilt integreren met andere softwaresystemen en makkelijker te onderhouden is.
- een veiligere website omgeving wilt die niet gehackt kan worden.
- minder wilt betalen voor website-updates of maatwerk door bijvoorbeeld marketeers zelf hun webpagina’s te kunnen laten maken, aanpassen en publiceren.
- meer mogelijkheden wilt voor de web developers wilt zodat ze mooiere pagina’s kunnen maken.
In het kort. Kom beslagen ten ijs in een gesprek met uw digital agency of online marketing bureau. Of weet welke CMS-leveranciers je op de shortlist moet zetten!