Big Data is een containerbegrip en behoorlijk hypegevoelig. Business Unit Manager Data Solutions, Henk Brands, legt uit dat Info Support probeert om op die steile helling naar boven te blijven van de hypecurve van Gartner. “Wij zijn niet de innovators die de techniek bedenken, maar wij proberen zo snel mogelijk nieuwe technologie te adapteren en in te zetten in onze projecten. Uiteraard met als doel om daaruit maximaal voordeel te behalen voor onze klanten. Dan spreek ik van technologie die als het ware net uit het laboratorium komt en hard op weg is ‘proven’ te worden. Om dit te kunnen waarmaken investeren wij stevig in tijd, kennis en in de opleidingen voor onze ruim 300 consultants. We spelen namelijk wel Champions League.”
Deze strategie van het volgen van frisse en sprankelende technologie oefent Info Support al dertig jaar met veel succes uit. Brands memoreert dat het bedrijf ooit begon met Sybase. “Onze roots liggen duidelijk in de databasehoek. In 1998 hebben we gekozen voor Microsoft. Hun producten werden toen als ‘Mickey-Mouse-software’ bestempeld. Tegenwoordig is er met SQL server 2016, Azure en Cortana Intelligence veel meer waardering voor Microsoft. En terecht!”