Adobe ondersteunt marketeers met Gen AI Journey Optimizer

Adobe ondersteunt marketeers met Gen AI Journey Optimizer

Adobe heeft de introductie aangekondigd van de B2B-versie van zijn Journey Optimizer. Deze versie stelt bedrijven in staat om generatieve AI te gebruiken om de juiste beslissers voor grote aankopen te identificeren en te overtuigen.

Het bedrijf verklaarde in een persbericht dat verkoop- en marketingteams vaak moeite hebben om de juiste mensen te bereiken die beslissingen nemen over de aanschaf van software of hardware.

Met Adobe Journey Optimizer B2B (AJO B2B) kunnen merken de juiste persoon bereiken en hun verkooppraatje personaliseren. Adobe vertelde VentureBeat in een e-mail dat het AJO voor het eerst presenteerde in maart.

De leverancier bouwde AJO op het Adobe Experience Platform. Hierover zegt het dat het “de onderliggende datalaag is die merken een enkelvoudig klantoverzicht biedt over elk kanaal.” Het stelt gebruikers in staat om koopgroepen te creëren. Dit om klantinformatie te organiseren.

Generatieve AI kan ontbrekende rollen en teamleden aanbevelen om de lijsten volledig in te vullen. Marketeers kunnen vervolgens de AI-assistent van Adobe gebruiken om een marketingplan op te stellen voor de individuen die ze hebben geïdentificeerd met behulp van de koopgroeplijsten die ze hebben gemaakt.

Adobe vertelde VentureBeat dat het ook levenscycluscapaciteiten voor elke groep zal toevoegen, zodat merken realtime interacties kunnen activeren zodra mijlpalen, zoals contractvernieuwingen, zijn bereikt.

AI benutten voor aangepaste inhoud en outreach

Aangezien Adobe AI-tools aanbiedt voor creatieve projecten, laat AJO gebruikers ook AI-assets van Adobe Firefly of Adobe Experience Manager in hun bibliotheken opnemen om snel aangepaste sjablonen te creëren.

Prijzen voor AJO zijn niet openbaar beschikbaar. Adobe zei dat het “geen specifieke prijsdetails verstrekt voor producten zoals Adobe Journey Optimizer.” Dit omdat dit sterk varieert. De prijs is afhankelijk van de behoeften van elke klant.”

Belangrijke rol voor AI

Adobe heeft zwaar ingezet op AI-modellen. Het voegt de technologie toe aan zijn creatieve platforms, met de integratie van de AI-engine Adobe Firefly in zijn creatieve suite in september vorig jaar.

Sindsdien heeft het bedrijf nog meer AI-tools aan zijn klanten uitgebracht. Het lanceerde de AI-assistent op het Adobe Experience Platform in juni. De nieuwste versie van Firefly omvat nu volledige mogelijkheden om AI-afbeeldingen te genereren.