Meer dan veertig teams van professionals bundelden op de Solve with Google Hackathon hun krachten om AI-gestuurde oplossingen te bedenken voor het Prinses Máxima Centrum. Een daarvan was Minecraft Education van en Amersfoortse startup.
Het AI-spel kwam van startup Gaming@Work uit Amersfoort deed mee als één van de teams. Michiel Kooper, CIO van Prinses Máxima Centrum, besprak het veranderende landschap van de gezondheidszorg, waarbij hij de nadruk legde op patiëntgerichte benaderingen en de transformerende rol van digitale technologie. Met als doel gepersonaliseerde zorg voor elk kind.
Gaming@Work is een Amersfoortse startup, gespecialiseerd in Game Derived Skills en Game Based Learning innovaties. Eerder introduceerde zij al Gaming On Wheels, waarmee ze de digitale vaardigheden van zorgmedewerkers stimuleren via een mobiel werkstation en cloud-gaming. Tijdens de hackathon heeft Gaming@Work samen met vooraanstaande data- en AI-experts van Agiliz, Tensr en Interactivity een Minecraft Education wereld ontwikkeld die jonge patiënten en hun ouders meenemen in wat hun te wachten staat bij het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie.
De virtuele wereld kan met kunstmatige intelligentie zorgen dat bezoekers zich kunnen voorbereiden op een emotioneel belastend proces en ook gemakkelijk leren hoe het centrum is ingericht. Dit kan een aanzienlijke verbetering opleveren voor de 600 kinderen die het centrum jaarlijks bezoeken.
Lees ook:
- Digital Trust Center lanceert crisisgame
- Haal meer uit Teams