De AI-assistent voor salesteams van Uman kan verder ontwikkelen en groeien door een financieringsronde waarin het Gentse bedrijf 1,9 miljoen euro ophaalt. De tool ondersteunt bij de voorbereidingen voor een aankomende pitch aan een nieuwe of bestaande klant.
Het Belgische Uman wist tijdens de investeringsronde de aandacht te winnen van een Nederlands investeringsfonds. Holland Capital is de nieuwste aandeelhouder van het bedrijf uit Gent dat verder voornamelijk Belgisch geld ontvangt. Imec.istart van het Leuvense onderzoekscentrum en het Vlaamse fonds Seeder Fund zijn enkele van de bestaande investeerders. Tijdens de meest recente ronde werd 1,9 miljoen euro verworven.
De investering van een buitenlandse partij past in de wensen om buiten België te groeien. Het gaat dan voornamelijk om het stimuleren van de groei die reeds is ingezet. Uman-CEO Charles Boutens wijst daarbij op de reeds bestaande aanwezigheid van klanten in West-Europa.
Salespitch ondersteunen
De AI-oplossing van Uman ondersteunt sales-afdelingen in de voorbereiding van een salespitch. Deze pitch wordt op maat van de klant gemaakt, wat voorbereidingstijd kost. De tool neemt de voorbereidingen op zich en verzamelt informatie over de klant. Bij een reeds bestaande klant, kan de tool ook uit interne systemen informatie halen en een pitch voorbereiden die verder bouwt op de voorbije verkopen.
Boutens geeft nog aan dat de tool reeds wordt gebruikt bij grote namen uit de IT, consultancy en telecommarkt. “Waaronder Proximus, msg global en het Belgische mediaconglomeraat DPG Media, wat bewijst dat het werkt.”
Lees ook: 86% van de bedrijven ziet omzetgroei dankzij generatieve AI