2min Ondernemen

Dassault Systèmes neemt Contentserv over

Dassault Systèmes neemt Contentserv over

Centric Software, dochteronderneming van Dassault Systèmes neemt Contentserv over. De bedrijfswaarde is €220 miljoen.

Met deze acquisitie breidt Centric Software het aanbod uit met geavanceerde AI-oplossingen voor productinformatie- en productervaringmanagement (PIM/PXM). Dit stelt merken, retailers en fabrikanten in staat om productcontent efficiënter te beheren, sneller te lanceren en de verkoopprestaties te optimaliseren.

Contentserv, opgericht in Duitsland in 2000, biedt een cloudgebaseerd platform voor bedrijven in en buiten de FMCG-sector. Met het platform kun je productinformatie creëren, beheren en distribueren over al hun digitale kanalen. Met de AI kunnen retailers en fabrikanten hun assortiment verfijnen en producten optimaal positioneren. Volgens Contenserv en Dassault Systèmes realiseren Contentserv-gebruikers tot 30% snellere marktintroducties, 70% efficiëntere cataloguscreatie en 75% verbeterde nauwkeurigheid van productinformatie.

Overname met strategische waarde

“Bij Contentserv transformeren we productdata in naadloze, conversiegerichte ervaringen”, zegt Michael Kugler, CEO van Contentserv. “Onze AI-gedreven Product Experience Cloud (PXC) helpt fabrikanten en retailers niet alleen met het beheer van productinformatie, maar ook met de intelligente verrijking en distributie over alle digitale kanalen.”

Chris Groves, CEO van Centric Software, benadrukt de strategische waarde van de overname: “Onze gedeelde focus op klantgerichtheid en innovatie maakt deze samenwerking een perfecte match. Dankzij de combinatie van Contentserv’s technologie met onze PLM- en marktanalysesystemen, kunnen bedrijven hun productinformatie naadloos verrijken en direct marktgereed maken. Dat resulteert in aantrekkelijkere productpresentaties, een hogere klantbetrokkenheid en een maximale conversie.”

Tip: