Pakketbezorger FedEx gaat investeren in Nimble om de druk op de markt te kunnen verlichten. De AI- en roboticatoepassingen van het bedrijf moeten daarvoor gaan zorgen.
Het Amerikaanse koeriersbedrijf wil volgens persbureau Reuters de kosten verlagen en de efficiency juist verhogen. Vooral voor het mkb moet de orderverwerking makkelijker en sneller verlopen, zo is het idee. Beide bedrijven willen niets zeggen over de hoogte van de investering.
De investering door FedEx past in de ontwikkeling in de branche die druk bezig is met kostenreductie vanwege de krimpende markt. FedEx hoopt dat de investering in de AI-toepassingen van Nimble zorgt voor een meer gestroomlijnde supply chain door heel Noord Amerika. Of dit invloed zal hebben op de manier van werken in Europa is niet duidelijk.
FedEx wil weinig kwijt over details
Het enige dat Scott Temple, FedEx hoofd van de afdeling supply chain van het bedrijf verder kwijt wil is dat de samenwerking met Nimble zal zorgen dat het aandeel van het bedrijf in pakketbezorging in de e-commerce groter wordt. “Hiermee vergroten we ons aandeel in de deze branche”, voegt hij eraan toe.”
Hij vertelt verder niets over de verdere details over de samenwerking.
Tip:
- Salesforce brengt Sales, Service, Marketing en Commerce samen in één Foundations portal