2min Personeel

Workday onthult platform om AI-agents aan te werven en te beheren

De volgende generatie personeelsbeheer

Workday onthult platform om AI-agents aan te werven en te beheren

Een nieuwe oplossing van Workday biedt bedrijven een centrale plaats om al hun AI-agents te beheren. Dit voor zowel agents van Workday als van andere partijen.

Bedrijven kunnen naarmate het aantal AI-agents in de onderneming toeneemt snel het overzicht verliezen. Hoe worden de agents efficiënt ingezet? Hoe wordt de beveiliging gewaarborgd? Wat bedraagt het totale kostenplaatje van alle AI-tools? Dit zijn slechts enkele vragen waar bedrijven mee te maken krijgen.

Het beheer wil Workday nu vereenvoudigen met Agent System of Record. Het gaat om een platform waarop organisaties hun volledige vloot AI-agents kunnen beheren, ook als de AI-agent geen tool van Workday is.

AI-agents deel van personeel

AI-agents zijn volgens Workday een nieuw gegeven binnen het personeelsbestand waar ondernemingen op moeten inspelen. “Het personeelsbestand van de toekomst zal zowel mensen als AI-agenten omvatten, en bedrijven die niet leren om met deze complexe realiteit om te gaan, zullen snel achterop raken”, zegt Aneel Bhusri, co-founder en executive chair van Workday.

Op het platform kunnen organisaties nieuwe AI-agents aanwerven, hun verantwoordelijkheden en rollen definiëren, hun impact volgen, de bijbehorende kosten budgetteren, de compliancy in het oog houden en voortdurende verbetering stimuleren.

Nieuwe AI-agents

Bovenop de aankondiging vergroot Workday ook zelf het aantal AI-agents dat het uitgeeft. Er komen vier nieuwe agents bij, deze zijn altijd inzetbaar voor zeer specifieke taken.

  • Er is de Contracts Agent voor het analyseren van contracten en het aanduiden van kansen met ongestructureerde gegevens.
  • De Salarisadministrateur identificeert ongeldige salarisgegevens, werkt deze bij en automatiseert auditworkflows.
  • De Financial Auditing Agent controleert transacties in de onderneming om risico’s tijdens de audit te verminderen. Accountantskantoren kunnen de agent ook inzetten om apps te ontwikkelen die rechtstreeks verbinding maken met hun Workday-klanten.
  • De Policy Agent tot slot is altijd op de hoogte van de meest recente beleidsgegevens en stuurt de nodige informatie proactief door naar werknemers en manager. Bovendien ontzorgt het HR-medewerkers met het beantwoorden van vragen over beleidsgegevens.

Het platform en de nieuwe agents zullen later dit jaar beschikbaar komen.