DATA INSIGHTS CONFERENCE 5 oktober 2021

DATA INSIGHTS CONFERENCE 5 oktober 2021

Er is de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in het verzamelen en ontsluiten van data. Maar hoe haal je rendement uit al die data?

Voor een volwaardige BIG DATA EXPO is het dit jaar nog te vroeg, maar de organisator hiervan biedt data professionals in 2021 toch de kans zich te laten inspireren. Ditmaal in de vorm van een congres. Op 5 oktober aanstaande vindt de DATA INSIGHTS CONFERENCE plaats in de Jaarbeurs Supernova.

De Data Insights Conference brengt vraag en oplossing samen door middel van inspirerende lezingen over succesvolle projecten en geeft belangrijke learnings mee. Tijdens deze eendaagse conferentie komen verschillende professionals en managers vanuit de business en de data-teams samen om inspiratie en een oplossing te vinden op hun vraagstukken, onder andere op het gebied van het creëren van waarde en het krijgen van actionable inzichten uit data.

In één dag leer je aan de hand van concrete cases:
• Hoe je het succes van je data projecten kan vergroten
• Welke vaardigheden en innovatieve tools data toegankelijk maken voor mensen zonder achtergrond in IT of data
• Hoe je de veiligheid, kwaliteit en integriteit van data kan waarborgen
• Het waarom, wat en hoe van datagedreven innovatie

Sprekers

De Data Insights Conference brengt business- en data-teams samen. Om inzichten uit data uiteindelijk om te zetten naar waardevermeerdering voor organisaties, is een duidelijke afstemming tussen business- en data-teams cruciaal. De Data Insights Conference brengt de vraag vanuit business-teams en oplossing van data-teams samen tijdens verschillende inspirerende keynotes en parallelsessies.

Sprekers zijn onder andere:

Ciaran Jetten
Manager Global Analytics Transformation (Heineken)

Daniel Gebler
CTO (Picnic)

Farhang Dehzad
Data Teamlead (Dienst Testen)

Tim Waijers
Head of Sales GoDataDriven

Sacha Roggeveen
Head of Data & Analytics bol.com

Job van den Berg
Data Strategy Director (DPG Media)

Frans Feldberg
Hoogleraar Data-Driven Business Innovation (Vrije Universiteit Amsterdam)

Er zijn slechts 200 tickets beschikbaar. Op www.datainsightsconference.nl staat het volledige programma en kun je tickets reserveren.

Innovatie, data en analytics bij Heineken

Ciaran Jetten, Manager Global Analytics Transformation (Heineken)

De Data Insights Conference opent op 5 oktober met een keynote van Ciaran Jetten. Tijdens zijn keynote neemt hij je mee in de data reis van Heineken. Je leert hoe zij een zeer gefragmenteerd datalandschap hebben getransformeerd in een succesvolle datagedreven organisatie. Aan de hand van concrete voorbeelden leer je hoe zij innoveren met data en analytics.

Heineken is een multinational die door de jaren heen is gegroeid door vele overnames. De primaire focus is altijd geweest om succesvol te worden en te blijven, steunend op de kracht van massaproductie van bier en een geweldige marketing- en verkoopmachine. Het standaardiseren en harmoniseren van systemen en data was niet top of mind, waardoor een sterk versnipperd systeem- en datalandschap ontstond.

In de afgelopen jaren is Heineken begonnen met het maken van een verschuiving en transformeert het in overeenstemming met de behoeften van veranderende samenlevingen, markten en concurrentie. Kijkend door de lens van data en analytics, zal het verhaal de pijlers van innovatie, data en analytics, technologie en mensen behandelen. Er zullen voorbeelden worden gedeeld met enkele geleerde lessen.

BIG DATA EXPO 2022

We believe knowledge is the key ingredient for success.
In 2022 is er weer een volwaardige Big Data Expo, en wel op 14 en 15 september in de Jaarbeurs te Utrecht. Big Data Expo is het eerste platform dat vraag en aanbod van de big data-sector bij elkaar brengt. Het enige evenement in de Benelux dat specifiek ingaat op elk aspect van datamanagement en is hiermee het nummer één big data-evenement. Focus is het implementeren en renderen van big data. Door te kiezen voor exposanten die zich dagelijks en op meerdere niveaus bezig houden met het verzamelen, genereren, analyseren, optimaliseren en toepassen van data, kunne de bezoekers uitzien naar de laatste diepgaande informatie.

Lees ook:

Gerelateerde berichten...