Infor introduceert Coleman AI Digital Assistant en Infor Coleman AI Machine Learning Platform

Infor, leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van Infor Coleman Digital Assistant, een oplossing om werknemers effectiever in te zetten en hun werk aangenamer en productiever te maken.

Tijdens zijn jaarlijkse Inforum event introduceerde het bedrijf ook het Infor Coleman AI Platform voor ingebouwde machine learning-modellen, dat naar verwachting in het voorjaar van 2019 beschikbaar zal zijn.

Infor Coleman AI Digital Assistant
De Infor Coleman Digital Assistant is de eerste in een reeks nieuwe producten onder de Coleman AI-paraplu en biedt een conversationele interface voor het Infor OS, de onderliggende basis van Infor CloudSuite. Het biedt op maat gemaakte competentieopbouw, spraakgestuurde gebruikerservaring (UX) en navigatie, Natural Language Processing (NLP).

Als digitale assistent gebruikt Coleman een conversationele gebruikerservaring en NLP, in combinatie met diepgaande domein- en marktkennis, om te chatten, luisteren en praten. In de toekomst zal de oplossing naar verwachting ook afbeeldingen kunnen analyseren om mensen te helpen efficiënter te werken. Infor Coleman Digital Assistant helpt om het potentieel van werknemers te maximaliseren met:

• Advies. Het kan intelligente inzichten bieden die gebruikers helpen bij het nemen van beslissingen.
• Aanvullen. Het kan als een partner dienen om diens werkzaamheden aan te vullen door op kritieke beslismomenten belangrijke informatie te verstrekken.
• Automatisering. Het kan laagwaardige, repetitieve taken uitvoeren, zodat gebruikers zich kunnen richten op waardevoller werk.
• Conversatie. Het kan een betere gebruikerservaring bieden met efficiëntere interacties.

Michael Bollinger, President van Grimco Canada, een toonaangevende wholesale sign supply-producent en distributeur met meer dan 50 locaties in Noord-Amerika, zegt: “In onze branche draait alles om snelheid en agility. Door gegevens en AI beschikbaar te hebben, kunnen we nu een voorsprong opbouwen op alle anderen.”

Grimco is een van de bèta-klanten van de Infor Coleman Digital-assistant. Volgens Bollinger gebruikt Grimco Coleman om “producten sneller in de voorraad te vinden, zodat we betere beslissingen voor onze klanten kunnen nemen. We kunnen snel zien of we een product op voorraad hebben in Toronto, of dat we product ‘x’ op voorraad hebben in bijvoorbeeld Montreal. We kunnen deze informatie snel achterhalen en onze reactietijden richting klanten versnellen.”

Rick Rider, Infor Coleman Product Director: “Volgens onderzoek van McKinsey & Company besteedt de gemiddelde interactiewerknemer bijna 20 procent van zijn tijd aan het zoeken naar informatie of het opsporen van collega’s voor hulp bij specifieke taken.¹

Door nu snel gegevens te kunnen vinden, repetitieve processen te automatiseren en te helpen bij het optimaliseren van workflows kan Coleman de werkervaring verbeteren en ervoor zorgen dat werknemers productiever zijn. Dit kan organisaties aanzienlijke besparingen opleveren.”

De Infor Coleman Digital Assistant zal naar verwachting tegen het einde van 2018 geschikt zijn voor Amazon Alexa for Business – dat tools biedt om Alexa-apparaten te beheren, gebruikers te registreren en vaardigheden te configureren met extra beveiliging op deze apparaten.

De Infor Coleman Digital Assistant is beschikbaar voor klanten van Infor OS. Tijdens het Inforum zijn al voorbeeldfuncties beschikbaar, waaronder voor productsuites als Infor CloudSuite Distribution (CSD), Infor CloudSuite Industrial, Infor CRM, Infor LN, Infor M3, Infor CloudSuite Financials & Supply Management (CSF/FSM) en Infor Global Human Resources (GHR).

Infor Coleman AI Platform
Het Infor Coleman AI Platform is een machine learning-platform dat werkt onder het oppervlak van een applicatie. Door middel van datamining en machine learning kan het processen als voorraadbeheer, transportrouting en voorspellend onderhoud verbeteren.

Het Infor Coleman AI Platform is een grote sprong voorwaarts voor grootschalige AI-toepassingen door de integratie van grote hoeveelheden netwerkgegevens om te voorzien in de behoeften van werknemers en om met internet verbonden apparaten slimmer te maken.

Het platform is specifiek ontworpen voor niet-technische, zakelijke gebruikers en is gebouwd op het fundament van branchespecifieke gegevens. De Infor Coleman AI-modelleeromgeving is toegankelijk, omdat deze niet zo ingewikkeld is als andere AI-tooling en ook geen uitgebreide servicegerelateerde betrokkenheid vereist. Klanten begrijpen, relateren en vertrouwen de uitvoer beter door aandacht voor de gebruikerservaring en de geïntegreerde connectiviteit met de volledige enterprise suite.

“Het Infor Coleman AI-platform kan klanten helpen hun gegevens beter te analyseren en hen in staat stellen vragen te stellen waarvan ze niet eens wisten dat ze die moesten stelen”, aldus Rider. “Het kan foutgevoelige taken automatiseren, waardoor organisaties geld kunnen besparen door bepaalde problemen te vermijden of sneller op specifieke kansen in te spelen.”

Organisaties kunnen concurrentievoordeel behalen door modellen te maken op basis van hun eigen gegevens en ervaringen. Met het Coleman-platform kunnen ze die voordelen up en downstream doorgeven behulp van hun AI-inzichten.

Dit kan met name aantrekkelijk zijn voor bedrijven zoals Headwater Companies, LLC, een collectief van grondwaterdistributeurs. Deze gevestigde groep zorgt ervoor dat organisaties die voor de distributie van grondwater zorgen, opdrachtnemers voorzien van diensten om aan verschillende applicatie-uitdagingen te voldoen.

Volgens Matt Hendrickson, IT-directeur bij Headwater Companies, is het Infor Coleman AI Platform uniek en aantrekkelijk door de citizen developer toolset en het feit dat het een embedded systeem is: “Om volledig te kunnen profiteren van een AI-oplossing, moet die eenvoudig te implementeren en gebruiken zijn. Het embedded systeem van Coleman met snelle implementatieprogramma’s zou moeten helpen om dit te faciliteren. Als we de oplossing kunnen gebruiken zonder maanden of jaren te besteden aan ontwikkeling, zal de rest vanzelf gaan.”

Hendrickson verwacht het Coleman-platform te gebruiken om de garantie te kunnen bieden dat het producten beschikbaar heeft als klanten ze nodig hebben.

“We willen dat het Infor Coleman AI Platform ons vertelt wanneer producten niet meer op voorraad zullen zijn”, aldus Hendrickson. “We willen dat het platform actie onderneemt vóórdat een product niet meer voorradig is. Dit kan een melding aan een koper zijn om hun koopgedrag te veranderen in verband met bepaalde weersomstandigheden, zoals bijvoorbeeld bij droogte of een orkaan. Of het kan een geïntegreerde melding zijn naar het systeem van de leverancier, op basis waarvan hij zijn productieprognose kan aanpassen.”

“Alles sluit aan bij een van onze kernstrategieën”, vult Hendrickson aan. “We willen de beschikbaarheid en service van producten faciliteren, waar onze klanten om vragen.”

Infor Coleman Roadmap
Een van de mogelijkheden die Infor verwacht te bieden met zijn Infor Coleman-technologiestack zijn barcode- en QR-codescanning en op maat gemaakte beeldtraining, of beeldherkenningstechnieken, bekend als Infor Coleman Vision. Zodra een gebruiker een gescande barcode of productafbeelding aan Coleman voorlegt, kan het systeem bijvoorbeeld de gewenste productinformatie en bestelinstructies produceren, of elk andere vaardigheid, via dezelfde Infor Coleman Digital Assistant skill builder.
Coleman is vernoemd naar de inspirerende natuurkundige en wiskundige Katherine Coleman Johnson, wiens baanbrekende werk bij NASA de mens heeft geholpen op de maan te landen.

Gerelateerde berichten...