Interconnect behaalt transitie ISO 9001:2015 voor Kwaliteitsmanagement

Interconnect, de ISP (Internet Service Provider) voor de zakelijke markt, heeft de transitie van ISO 9001:2008 naar ISO 9001:2015 behaald. Met dit certificaat voldoet de organisatie aan de normen van de internationale standaard voor kwaliteitsmanagement.

Kwaliteitsmanager van Interconnect, Bram Pattinaja: “Met ISO 9001:2015 identificeren en optimaliseren wij onze processen, managementstructuren, communicatiestructuren, taken en verantwoordelijkheden. De efficiëntie van de werkzaamheden wordt verhoogd en de verbeteringen worden tijdig gesignaleerd en geïdentificeerd.” Interconnect was reeds gecertificeerd voor ISO 9001:2008 Kwaliteitsmanagement, ISO/IEC 27001 Informatiebeveiliging en ISO 14001 Milieumanagement. Al deze normen schrijven een algemene hoofdstructuur voor – de ‘High Level Structure’ (HLS) – waarbinnen dezelfde terminologie en definities worden gehanteerd. Hierdoor kunnen meervoudige managementsystemen makkelijker geïmplementeerd worden. “Daarnaast”, voegt Pattinaja toe, “is ISO 9001:2015 gebaseerd op het beheren van kansen en risico’s en daarvoor is een proactieve houding vereist. Kortom: de implementatie van ISO 9001:2015 zorgt voor meer efficiëntie in interne processen en genereert meer betrokkenheid en motivatie bij de medewerkers van een organisatie.”

Aan organisaties die willen starten met deze certificatie adviseert Interconnect om niet alles tegelijk aan te pakken. “Behoudt de focus en betrek directie, management leidinggevenden en de medewerkers uit de organisatie erbij om het managementsysteem vanuit meerdere perspectieven te benaderen.”

Gerelateerde berichten...