WNF van start met GX Software

Het Wereld Natuur Fonds (WNF) heeft zijn website overgezet op XperienCentral van GX Software. Een groot pluspunt van XperienCentral is het Interaction Platform, waarmee WNF alle interacties op de website eenvoudig kan verwerken – van bestellingen in de webshop tot aanmeldingen als donateur.

De website van WNF biedt bezoekers veel interactiemogelijkheden. Zo kunnen ze een eenmalige gift doen, zich inschrijven voor de nieuwsbrief, een account aanmaken voor Mijn WNF, zich aanmelden als vrijwilliger, spreekbeurtmateriaal aanvragen, enzovoort. Aan al deze cruciale interacties met donateurs ligt een formulier ten grondslag.

 

Daarom heeft WNF het Interaction Platform van XperienCentral ingezet, waardoor ze nu beschikken over een set van basistemplates, waarmee alle mogelijke formulieren gemaakt kunnen worden. Dat is in het beheer een stuk prettiger dan de honderden verschillende formulieren, die WNF hiervoor beheerde. Bovendien komt er geen technische ondersteuning meer aan te pas. Redacteuren geven zelf aan welke velden het formulier moet bevatten en welke beperkende voorwaarden er eventueel gelden. Zo kunnen ze bijvoorbeeld het veld ‘donatiebedrag’ een ondergrens van €2 meegeven.

 

Koppeling met CRM

De gegevens die sitebezoekers invullen in de formulieren, worden automatisch en real-time doorgezet naar Octopus, het CRM van WNF. Dat is efficiënt, omdat de meest voorkomende wijzigingen zo door donateurs zelf kunnen worden doorgegeven. Dat scheelt het Informatie- en Servicecentrum van WNF extra werk. De koppeling kan ook grote volumes data aan, dankzij de schaalbaarheid van XperienCentral. Dat is ideaal voor momenten waarop de site grote hoeveelheden bezoekers trekt en er veel formulieren tegelijk worden ingevuld, bijvoorbeeld tijdens grote acties op tv. Dat maakt dat bezoekers op wnf.nl ook tijdens piekmomenten op een soepele ervaring kunnen rekenen.

 

Over WNF

Het Wereld Natuur Fonds (WNF), opgericht in 1962, maakt deel uit van de internationale organisatie World Wide Fund for Nature (WWF) en zet zich in voor de wereldwijde bescherming van diersoorten en hun leefgebied. Later dit jaar zal WNF andere labels gaan aansluiten op XperienCentral, zoals bamboeclub.nl en rangerclub.nl. Ook zal WNF meer gaan doen met XperienCentral’s Insights Platform voor meer maatwerk-communicatie met sitebezoekers.

Over GX Software: GX Software is hét softwarebedrijf voor organisaties die digitale kanalen persoonlijk willen maken. Wij ontwerpen, regisseren en leveren de beste persoonlijke digitale ervaringen. Onze klanten zijn organisaties waar de klant centraal staat, die beter willen inspelen op terugkerend gedrag en veel afzonderlijke contactmomenten kennen. Support en service delivery processen zijn voor hen van groot belang. Integratie, stabiliteit en schaalbaarheid zijn dan ook cruciaal voor het behalen van succes. Wij bieden oplossingen die in staat zijn om te handelen vanuit het perspectief van de klant, met ’s werelds beste user interface en user experience. Onze software is daadwerkelijk in staat om bezoekers te identificeren, met hen te interacteren én over alle kanalen te integreren.

 

Gerelateerde berichten...