Een glimlach op het gezicht

Marc Terveer, CEO ThinClientSpecialist

Wie denkt aan een goede werkplek ontkomt er niet aan ook enkele ‘randzaken’ mee te nemen. Zoals een goede bureaustoel, fijne muis, prettig toetsenbord en een groot beeldscherm. Natuurlijk speelt ook de serveromgeving, de zogenaamde achterkant van een ThinClient of andere (cloud)-oplossing, een rol.

Toch zie ik dat er doorgaans meer energie wordt gestoken in die achterkant en dat de werkplek een beetje vergeten wordt. Als eigenaar van ThinClientSpecialist probeer ik bedrijven en organisaties bewust te maken van de juiste werkplek. De juiste ThinClient-oplossing levert daaraan een belangrijke bijdrage.

Als wij aan de slag gaan bij een klant, beginnen we met drie basisvragen. 1) Wat voor omgeving heeft de klant? Citrix, VMware, Microsoft of een PCoIP (blast) protocol. 2) Welke performance wordt er verwacht? Werken medewerkers op één of twee beeldschermen? Wordt er gebruikgemaakt van multimedia? 3) Hoe is het beheer geregeld? De ene klant hoeft slechts connectie te maken met de server, maar een ander bedrijf heeft meerdere vestigingen en verschillende gebruikersprofielen. Pas nadat we helder antwoord hebben op deze vragen kan er een passende werkplekoplossing worden gevonden.

Zodra de wensen en eisen van de klant in kaart zijn gebracht, kunnen we snel trechteren. We beginnen bijvoorbeeld met tien merken en brengen dit terug naar twee of drie. Daarna beleggen we sessies met fabrikanten en klant, waar deze vragen kan stellen over het product, of dat nu een beheertool is of een volledige omgeving. Als de klant volledige helderheid heeft, wordt er een POC gedraaid. Deze testomgeving geeft de klant een realistisch beeld van hoe een en ander werkt. Ook kunnen ze een inrichting kiezen die voor hun het prettigst werkt.

Tot hiertoe is er nog niet over geld gesproken. Pas nadat de POC succesvol is verlopen, zetten we gezamenlijk de plussen en minnen op een rijtje. Op basis daarvan doen we een financieel voorstel. ThinClientSpecialist verschilt hierin van veel andere aanbieders, die doorgaans beginnen met de prijs.

Dit hele proces bezorgt mij enorm veel energie. Ik vind het geweldig om écht iets voor een klant te kunnen betekenen. Op het moment dat wij binnenkomen, worstelt een partij vaak met frustraties. Het enige dat ik dan wil is dat ze met een glimlach op hun gezicht weer aan het werk kunnen, omdat het probleem is opgelost. De ene keer is dat relatief simpel, een andere keer vergt dat meer tijd en energie.

Door Marc Terveer, CEO ThinClientSpecialist

Meer dan ThinClients
Naast ThinClients levert ThinClientSpecialist de totale werkplek op maat. Van toetsenborden tot beeldschermen en dockings. De werkplek kan eerst getest worden in de eigen ICT-infrastructuur.

Gerelateerde berichten...