MessageBird introduceert samenwerking met WhatsApp Business Solution

data
Whatsapp
MessageBird, het in Amsterdam gevestigde cloudcommunicatieplatform, integreert de WhatsApp for Business-API in het MessageBird-communicatieplatform. De WhatsApp Business Solution stelt bedrijven in staat met meer dan 1,5 miljard WhatsApp-gebruikers in 180 landen te communiceren. MessageBird is een geverifieerde provider van de WhatsApp for Business Solution en biedt bedrijven volledige ondersteuning bij het integreren van de WhatsApp Business Solution in hun klantcommunicatiestrategieën.
“De consument van tegenwoordig wil graag snelle toegang tot bedrijven, waar ter wereld ze zich ook bevinden,” zegt Robert Vis, CEO van MessageBird. “Dankzij deze integratie kunnen bedrijven van elk formaat eenvoudig en snel verbinden met het wereldwijde publiek van WhatsApp. MessageBird kijkt er naar uit bedrijven te ondersteunen bij de integratie van de WhatsApp Business Solution en zo bij te dragen aan het naar een hoger niveau tillen van klantrelaties van deze bedrijven.”
Zodra eindklanten zich hebben aangemeld voor communicatie via WhatsApp, kunnen bedrijven op eenvoudige wijze rich media delen zoals geolocaties, afbeeldingen en audio. Het is ook mogelijk video’s te ontvangen om bijvoorbeeld beter te begrijpen wat klanten bedoelen en om ze beter te kunnen ondersteunen. De integratie met MessageBird stelt bedrijven bovendien in staat gebruik te maken van sms-fallback voor urgente berichten, zodat klanten altijd de beoogde communicatie ontvangen, ongeacht of ze toegang hebben tot het internet.
Met de aankondiging van vandaag kunnen bedrijven eenvoudig de onderstaande mogelijkheden toevoegen als waarschuwingen, meldingen en klantondersteuning.
De integratie van de WhatsApp Business Solution in het communicatieplatform van MessageBird biedt ook directe toegang tot Zendesk-ondersteuning voor het bijhouden van prestaties en analyses.

Gerelateerde berichten...