3min Ondernemen

Canva richt zich meer op het versterken van organisaties

Canva richt zich meer op het versterken van organisaties

In de afgelopen tien jaar hielp Canva naar eigen zeggen miljoenen individuen om hun doelen te bereiken door middel van ontwerp.

Vanaf nu richt het bedrijf zich ook op het versterken van organisaties. En wel met ontwerp- en productiviteitstools om in de toenemende visuele communicatiebehoeften van elke werkplek ter wereld te voorzien.

Nu de werkomgeving steeds meer verspreid raakt, is de behoefte aan sterkere visuele communicatie en samenwerking groter dan ooit. De vernieuwde oplossing Canva is ontworpen om niet alleen de creativiteit te stimuleren. Maar ook om teams te helpen productiviteit te verhogen.

Merkvernieuwing

“Canva staat voor empowerment. Het is een grondbeginsel van ons merk en een dat sinds dag één waar is voor onze missie,” stelt Cat van der Werff, Executive Creative Director (ECD) bij Canva. “Ontwerp gaat niet alleen over esthetiek. Ontwerp is het voertuig waarmee mensen hun doelen kunnen bereiken. Deze gedachte werd het anker voor de gehele merkvernieuwing die we doorvoerden.”

Creativiteit ziet er over de hele wereld anders uit, voegt Van der Werff toe. “Wat relevant is voor een HR-manager in Parijs werkt misschien niet voor een digitale marketeer in São Paulo,” Het vernieuwde Brand System dat Canva lanceert is ontworpen om hyperlokaal en cultureel relevant te zijn, stelt ze. “Zo maken we een grotere verbinding met gemeenschappen over de hele wereld mogelijk.”

Flexibele merkelementen

Het vernieuwde Brand System omvat onder meer een platform voor het bouwen van flexibele content. Kernmerkassets blijven vast, terwijl flexibele merkelementen kunnen worden aangepast, zodat het merk wereldwijd kan schalen en tegelijkertijd lokaal kan verbinden. 

Ook verenigt Canva merk en product. Ontwerplay-outs weerspiegelen nu meer hoe je door Canva’s product stroom. En wel van inspirerende inhoudsscrolls tot pagina’s die je kunt slepen en neerzetten. En tot meeslepende schermvullende momenten. 

Het tonen van werk in uitvoering is nu dominanter. Het is immers vaak het maken zelf dat de meeste vreugde brengt. Canva’s nieuwe systeem viert dit door ontwerp in actie te belichten in 

Merken laten groeien

Grote organisaties wenden zich steeds vaker tot Canva Enterprise om visueel werk te verbeteren. En om hun merken te laten groeien. In een beweging die de capaciteiten van het platform demonstreert, gebruikt hun interne creatieve team Canva’s ontwerptools om de merkvernieuwing consistent te schalen over een team van meer dan 4.000 mensen in meer dan 40 landen.

“Van idee tot implementatie, tijdlijnen tot sjablonen, we gebruikten onze eigen tools in elke fase van het proces. De hele vernieuwing was ontworpen om ons product op de proef te stellen, manieren bewijzend waarop organisaties een wereldwijd merk kunnen schalen met Canva,” beweert Cat van der Werff.