Google Merchant Center integreert Amazon MCF voor verzendgegevens

Google Merchant Center integreert Amazon MCF voor verzendgegevens

Google Merchant wil de Multi-Channel Fulfilment (MCF)-service van Amazon integreren in het eigen Merchant Center-platform. Dat moet retailers die Amazon MCF gebruiken bijvoorbeeld weergave van verzendinformatie geven op het winkelplatform van Google.

De nieuwe aanpassing zou de klikfrequenties van Amazonbedrijven op Google Shopping-advertenties met 1,5% tot 7,6% kunnen stijgen. Dat zijn althans de cijfers in de VS en zijn bedoeld voor verkopers die gratis verzending aanbieden. De conversiepercentages voor deze advertenties zouden met 1,9% tot 7,2% kunnen stijgen volgens de cijfers van de zoekreus.

De integratie van de twee zou zorgen voor helderheid en zekerheid en daardoor helpen met de vermindering van het verlaten van winkelwagentjes. Retailers ontvangen namelijk meldingen in Merchant Center over hoe ze de nieuwe functies kunnen implementeren en gebruiken.

Met de MCF-service van Amazon kunnen verkopers het fulfilmentnetwerk van Amazon vervolgens gebruiken voor bestellingen die via andere verkoopkanalen komen. Merchant Center zelf helpt e-commercebedrijven met beter inzicht in hoe hun productvoorraad op Google wordt weergegeven en hun verzendmogelijkheden nauwkeurig weergeven.

In hoeverre de integratie van de twee eCommercediensten ook in Europa gaat plaatsvinden is nog niet bekend. Er zijn ook geen cijfers bekend van de resultaten die je op ons continent kunt behalen met het samengaan van het Multi-Channel Fulfilment (MCF)-service van Amazon en het Merchant Center-platform van Google.

Tip: