2min Gadgets

Intuit Mailchimp lanceert krachtige nieuwe tools om klantdata optimaal te benutten

Intuit Mailchimp lanceert krachtige nieuwe tools om klantdata optimaal te benutten

Tijdens het Mailchimp-hoofdevenement FWD: London heeft Intuit het wereldwijde fintechplatform achter onder andere TurboTax, Credit Karma, QuickBooks en Mailchimp, een krachtige nieuwe suite van tools en integraties gepresenteerd. Deze zijn ontworpen om marketeers en kleine tot middelgrote bedrijven te helpen hun klantdata beter te begrijpen én benutten.

Klantdata

In een onzekere zakelijke omgeving is duurzame groei steeds moeilijker te realiseren. Uit onderzoek blijkt dat 71% van het MKB zich zorgen maakt over klantacquisitie. De nieuwe tools van Mailchimp bieden een data-gedreven oplossing die bedrijven in staat stelt hun klanten effectiever te benaderen, conversies te verhogen, herhaalaankopen te stimuleren en mond-tot-mondreclame te genereren.

Intuit-platform

De nieuwe functies zijn gebouwd op het Intuit-platform en maken gebruik van kunstmatige intelligentie om data van klanten te segmenteren en bruikbare inzichten te genereren op basis van hoogwaardige zero-party data. Door deze processen te automatiseren, biedt Intuit bedrijven kant-en-klare oplossingen die tijd besparen én diepere inzichten verschaffen om effectiever te groeien.

“Mailchimp ontwikkelt zich tot de essentiële schakel tussen adverteren en klantrelaties”, zegt Ken Chestnut, Director of Global Partner Ecosystem bij Intuit. “We sluiten de cirkel tussen advertenties, marketingautomatisering en klantinzichten, zodat bedrijven op het juiste moment en op de juiste plek in de klantreis kunnen inspelen.”

Productupdates en verbeteringen

Sinds december 2024 heeft Mailchimp meer dan 2.000 productupdates en verbeteringen doorgevoerd. Voorbeelden zijn snellere laadtijden, eenvoudigere segmentatie van doelgroepen en een verbeterde Marketing Automation Flows-functionaliteit (voorheen Customer Journey Builder). Deze innovaties vormen de volgende stap in Intuits missie om een alles-in-één bedrijfsplatform te worden dat de kracht van Mailchimp en QuickBooks integreert.

Directe kwaliteitsverbetering

Tijdens FWD: London werden verschillende nieuwe producten onthuld die data van klanten en tools naadloos verbinden, wat leidt tot directe kwaliteitsverbetering in elk klantcontact en een consistente ervaring door de hele klantreis heen.