2min Financieel

Utrechts Runnr.ai haalt €1 miljoen op voor groei van AI-gedreven gastcommunicatie

Utrechts Runnr.ai haalt €1 miljoen op voor groei van AI-gedreven gastcommunicatie

Runnr.ai, een AI-gedreven platform voor geautomatiseerde gastcommunicatie in de hospitality-industrie, heeft een extra financiering van €1 miljoen opgehaald in een investeringsronde geleid door Arches Capital. Hiermee komt het totaal opgehaalde bedrag op €2 miljoen. De investering stelt Runnr.ai in staat om haar missie te versnellen: accommodaties zoals hotels en vakantieparken helpen om gasttevredenheid te verbeteren, repetitieve taken te automatiseren en extra inkomsten te genereren via AI-gestuurde software.

Gastcommunicatie

Met de oplossingen van Runnr.ai kunnen accommodaties hun communicatie met gasten automatiseren. Zo kunnen zij proactief berichten verzenden via WhatsApp en sms, vragen van gasten direct beantwoorden met AI-gestuurde gesprekken, en upsells zoals ontbijt automatisch aanbieden. Ook kunnen digitale sleutels voor kamers en accommodaties via het platform worden verstuurd. Bovendien centraliseert Runnr.ai alle gastcommunicatie uit verschillende kanalen, waaronder Booking.com, in een enkele inbox. Door deze automatiseringen verbetert de efficiëntie van hospitality-teams, wordt de werkdruk verlaagd en stijgt de gastervaring.

AI-software

“De markt voor AI-software in de hospitality-sector zal naar verwachting tegen 2031 een waarde van $70 miljard bereiken. Hotels en vakantieparken worstelen met het beheren van gastcommunicatie en het maximaliseren van omzet. Runnr.ai biedt een oplossing door gesprekken, upselling en verzoeken van gasten te automatiseren via hospitality software-integraties”, zegt Michiel de Vor, medeoprichter en CEO van Runnr.ai. “Met de steun van Arches Capital en onze angel investors kunnen we intelligente automatisering naar nog meer accommodaties wereldwijd brengen.”

Klanttevredenheid

Sinds de laatste financieringsronde in januari 2024 heeft Runnr.ai haar technologie breed zien adopteren, onder andere door Center Parcs, Pillows Hotels, AG Hotels en Hotel Casa Amsterdam. Het bedrijf is nu actief in meer dan tien landen en verwerkt wekelijks 16.000 gastinteracties, een verviervoudiging ten opzichte van eerder dit jaar. Met een klanttevredenheid van 94 procent blijft Runnr.ai innoveren met nieuwe integraties en automatiseringen.

De opgehaalde financiering wordt gebruikt voor productontwikkeling, internationale expansie en teamuitbreiding. De focus ligt op groei in Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk, gevolgd door verdere Europese uitbreiding. “Runnr.ai zet een nieuwe standaard in AI-aangedreven hospitality-automatisering”, zegt Frank Appeldoorn, Managing Partner bij Arches Capital. “Wij geloven in de lange termijn potentie van Runnr.ai en ondersteunen graag deze groeifase.”