Picnic eerste websuper met betaalpas in eigen app

pinbetalen aan de automaat

Online websuper Picnic start als eerste in Nederland met integratie van de betaalpas van klanten in de eigen app. Het gaat om een pilot waarbij klanten hun Maestro-betaalpas kunnen integreren met de Picknic-app. Betalen kan dan vervolgens met een klik.

De nieuwe betaalmethode is in samenwerking met Rabobank, Mastercard en Adyen ontwikkeld. De komende weken vindt een test plaats onder enkele honderden klanten van de websuper. Als dat succesvol verloopt volgt de landelijke uitrol. De bestelling wordt bij aflevering direct verrekend met eventueel statiegeld. Vervolgens wordt dat bedrag van de betaalrekening afgeschreven.

De integratie van een betaalpas in het Picnic-account, vereenvoudigt en versnelt het betaalproces in vergelijking met andere online betaalmethodes zoals iDEAL. Daarbij zijn nu nog meerdere stappen via een bank-app of paslezer nodig om de betaling te voltooien.

Directe betalingen

De methode draaide de afgelopen tijd al als test bij een aantal proefklanten. Die doopten de betaalmethode meteen om tot Picnic Pay. De nieuwe methode maakt het ook meteen mogelijk om direct geld terug te storten. Dat kan bijvoorbeeld als blijkt dat een product bedorven of kapot is. In dat geval heeft de klant binnen enkele seconden het aankoopbedrag terug. Ook statiegeld wordt per direct verrekend.

De methode kan snel succesvol zijn omdat er volgens Mastercard in Nederland veel Maestro-betaalpassen in omloop zijn. Naast het gebruiksgemak van de digitale betaalpas en een verbeterde online betaalervaring voor consumenten, biedt de digitale betaalpas volgens Mastercard meer omzetkansen voor winkeliers. Er zijn minder kliks en betaaldrempels.

Lees ook:

 

Gerelateerde berichten...