Dé perfecte match tussen techneuten en werkgevers vraagt om eerlijke en oprechte communicatie

“Omdat we al goede ervaringen hadden met Nimsys, heb ik onmiddellijk Mike gebeld” Lennaert Buik, Diff

Nimsys helpt Diff de cruciale communicatie-infrastructuur probleemloos te verhuizen naar hun gedroomde onderkomen.

Hier wil de ambitieuze organisatie doorgroeien naar een leidende positie in regio Rotterdam

Diff is een specialist in het vinden van dé ideale match tussen techneuten en werkgevers in de techniek. Zij geloven erin dat er voor elke techneut een perfecte werkgever bestaat en visa versa. Nimsys heeft Diff geholpen bij de verhuizing naar hun nieuwe vestiging naar de Westblaak. Ondanks de krappe deadline mag het resultaat er wezen en dat is een kwestie van samenwerken en snel handelen.

Het tekort aan technisch personeel kan potentiële gevolgen hebben voor de Nederlandse economie en samenleving. Diff zet zich elke dag in om vakkundige techneuten en gemotiveerde werknemers aan hun ideale baan in de techniek te helpen. Voor de organisatie is het een motivatie om het tekort aan techneuten te verkleinen, om ons land woon- en leefbaar te houden. “Wij groeien hard, omdat de vraag groot is en omdat wij het verschil maken met onze Rotterdamse no-nonsense mentaliteit, flexibiliteit en oog voor de kwaliteiten van mens en bedrijf. Vanuit deze waarden bouwen wij een breed netwerk met mooie relaties. Daarmee is een succesvolle match voor kandidaat en werkgever gegarandeerd’’, zegt Lennaert Buik, operationeel directeur van Diff. Samen met zijn broer Mathieu voert hij de directie van het bedrijf. De gebroeders Buik hebben in vijf jaar tijd, binnen een dynamische en concurrerende markt, een snelgroeiende onderneming gecreëerd op basis van hun langetermijnvisie en strategie. Internet, cloud en data zijn belangrijke hulpmiddelen in de bedrijfsvoering. Dat alles gebaseerd op een hoogwaardige netwerkinfrastructuur en een goede internetverbinding. Die mogen niet haperen, ook niet tijdens een verhuizing.

Buitenkansje

Met de ontwikkeling die de organisatie doormaakt en daarbij het groeiende interne team, werd een nieuw onderkomen urgent. Gelukkig kon Diff snel handelen, want in een tijdsbestek van drie maanden werd het contract getekend en de oplevering van de verbouwing gerealiseerd. “Buik: We moesten snel handelen, want het nieuwe kantoor was een buitenkansje. Het werd alleen casco opgeleverd, dus alles moest nog worden geregeld qua indeling, inrichting, infrastructuur en noem het allemaal maar op.” Het nieuwe kantoor heeft een vloeroppervlakte van 800M2, met ruimte voor uiteindelijk 35 medewerkers.

Gelukkig kon Diff voor de communicatie rekenen op Nimsys in de persoon van Mike Meuwese, Business Development Manager bij Nimsys. “Diff wilde een partner in de arm nemen die zij konden vertrouwen en zij hadden al ervaring met ons uit de tijd dat Diff in het HNK gevestigd was. Nimsys is de communicatiepartner van alle HNK-vestigingen”, aldus Meuwese. Nimsys is een ICT-specialist voor zakelijk internet, netwerkdiensten, security, mobiele & cloudtelefonie en Office365. Zij bieden altijd een hoogwaardige- en persoonlijke service. Nimsys zorgt ervoor dat klanten optimaal bereikbaar zijn en zorgeloos kunnen (samen)werken.

Vertrouwen

Nimsys is al jarenlang de vertrouwde partner van onder andere Spaces, HNK, De Bary, Groot Handels Gebouw, Briggs en Het Industriegebouw. Ook klanten als Uber, Flexport, Maandag en Randstad maken gebruik van de diensten van Nimsys. Het bedrijf maakt onderdeel uit van Gamma Communications.

Buik: “Omdat we al goede ervaringen hadden met Nimsys, heb ik onmiddellijk Mike gebeld. Die nam gelijk een expert mee naar de nieuwe locatie. Daar bleek gelukkig al een glasvezelaansluiting in de kelder aanwezig te zijn. Die hoefde we alleen nog maar te activeren en doortrekken naar onze verdieping. Tegenwoordig kan dat zomaar drie maanden duren, maar door de goede relatie van Nimsys met de provider kon dit op zeer korte termijn worden gerealiseerd.’’

Plan B

Het Nimsys-team heeft op basis van de (toekomstige) behoeften van Diff geadviseerd over de opzet en inrichting van de telefonie en het vaste het Wifi-netwerk. Meuwese: “Waar komen de ethernet-aansluitingen voor de werkplekken met VoIP-telefoons? Waar de wifi-access points? Welke patchkast is nodig en hoe doen we de patches? Dat soort dingen. Het was een enorm voordeel dat Lennaert wist wat hij wilde.” Snel schakelen dus, en dat was nodig om op tijd klaar te zijn. “Nimsys had zelfs een plan B voor als de activering van de glasvezelaansluiting niet op tijd zou zijn. Via een 5G modem zou dan de bedrijfscommunicatie voor alle lijnen en nummers worden afgehandeld. Gelukkig is dat niet nodig geweest. De verhuizing is probleemloos verlopen”, aldus Lennaert.

Network-as-a-Service

Nimsys heeft niet alleen geadviseerd, maar ook een groot deel van de benodigde apparatuur in een ‘networking as a service’ dienst geleverd en zorgt daarbij ook voor het beheer. Diff heeft nu de beschikking over een uitgebreide portal voor het loggen, monitoren en beheren van de VoIP-centrale. “Inbound, outbound en internet. Hoelang duren gesprekken en hoe snel verlopen bepaalde processen? We hebben data nodig om juiste beslissingen te nemen. De nieuwe infrastructuur is daar een uitstekende basis voor. Met het FlexPBX platform van Nimsys kunnen we in de toekomst gemakkelijk nieuwe gebruikers opschalen en uitbreiden vanwege de flexibele schaalbaarheid van dit product.”

Buik heeft voor de verhuizing zelf ook het nodige gedaan, zoals het trekken en patchen van bekabeling en het aanbrengen van een patchkast. “Je bent zelf ook een techneut of je bent het niet”, lacht hij.

Lees ook:

Gerelateerde berichten...