Affectiva en Nuance brengen emotionele intelligentie naar de AI-autoassistent

Affectiva, marktleider op het gebied van kunstmatige emotionele intelligentie (Emotion AI), en Nuance Communications, Inc. (NASDAQ: NUAN), marktleider in conversationele AI-innovaties, kondigen vandaag aan samen te gaan werken om de autoassistent en rijervaring nog verder te ‘vermenselijken’.

Affectiva Automotive AI wordt geïntegreerd met het Dragon Drive-platform van Nuance. Deze geïntegreerde oplossing vormt de eerste autoassistent die de complexe cognitieve en emotionele staat van zowel bestuurders als passagiers begrijpt en zijn gedrag daarop aanpast.

Op korte termijn zal de geïntegreerde oplossing van Affectiva en Nuance ervoor zorgen dat de autoassistent het gedrag en de emoties van zowel bestuurder als passagier nog beter begrijpt, onder meer door interpretatie van stemgebruik en gezichtsuitdrukkingen. In de toekomst kunnen deze oplossingen ook worden ingezet om gevaarlijke situaties te herkennen, bijvoorbeeld wanneer een bestuurder slaperig wordt of is afgeleid.

 

Gerelateerde berichten...