BARC zet Qlik Sense op eerste plaats voor klant- en producttevredenheid

Qlik®, leider in visual analytics, maakt bekend dat Qlik Sense® door BI-softwaregebruikers wereldwijd als beste beoordeeld is voor klant- en producttevredenheid, project succes, zakelijke waarde en prestatietevredenheid. Dit blijkt uit de BI Survey 16, wereldwijd uitgevoerd onder bedrijven die BI-oplossingen inzetten voor hun bedrijfsvoering, uitgevoerd door BARC (Business Application Research Center), onafhankelijk analist voor de software-industrie. Qlik Sense debuteerde dit jaar als leider in maar liefst 13 categorieën, waaronder selfservice, leveranciersondersteuning, prijs-kwaliteitverhouding, prestatietevredenheid, zakelijke voordelen en gegevensverkenning en -visualisatie. Ook QlikView® scoorde goed in de BI Survey. De oplossing eindigde dit jaar voor de derde keer op rij op de eerste plaats als beste oplossing om aan te schaffen.

Carsten Bange, oprichter en CEO van BARC: “Qlik Sense krijgt in de categorie ‘zakelijke voordelen’ uitstekende waarderingen ten opzichte van andere BI-oplossingen van grote internationale leveranciers. Hieruit blijkt dat de oplossingen van Qlik een belangrijke pijler zijn voor de bedrijfsvoering van organisaties. Hoewel Qlik Sense relatief nieuw is, overtuigt de oplossing met sterke zakelijke resultaten en korte implementatiecycli voor BI-projecten. Uit ons onderzoek blijkt verder dat gebruikers Qlik Sense hoge scores toekennen in innovatiegerelateerde categorieën, zoals cloud BI, mobile BI en locatie-intelligentie.”

“Sinds de oprichting van Qlik zorgen wij al voor opschudding in de markt en wij blijven met gedurfde initiatieven komen”, aldus Lars Björk, CEO van Qlik. “Wij zijn trots op de resultaten van het onderzoek. Niet alleen omdat ze getuigen van de kracht van de oplossingen van Qlik, maar ook omdat ze gebaseerd zijn op de praktijkervaringen van onze klanten. Het is ons doel om analytics intuïtief, gebruiksvriendelijk en zelfs een tikkeltje verslavend te maken. Het feit dat we de concurrentie achter ons hebben gelaten in belangrijke categorieën, zoals prestatievermogen en klantentevredenheid, geeft aan dat ons platform is uitgegroeid tot een onmisbaar onderdeel van de bedrijfsvoering van onze klanten.”

 

 

Gerelateerde berichten...