Bedrijven onzeker over inzet disruptieve technologieën

Data slimme producten waardevol voor innovatie, kostenbesparingen en verbeterde klantervaring
Bedrijven zijn onzeker over inzet disruptieve technologieën
 
Recent onderzoek van Cognizant, waarbij gebruik is gemaakt van gegevens van de Economist Intelligence Unit, onthult de verwachtingen en onzekerheden die bedrijven ervaren rondom de snelle opkomst van slimme producten.
Organisaties verwachten dat de data die door een slim product wordt gegenereerd veel voordelen oplevert als het gaat om inzicht in de klant, innovatie en efficiëntie. Toch zijn de meningen verdeeld over het langetermijneffect op de marktstructuren en omzetmogelijkheden.
 
De belangrijkste bevindingen uit het onderzoek zijn:
 
  • Slimme producten luiden een periode in van veel technologische veranderingen en commerciële disruptie
  • De meeste bedrijven verwachten dat slimme producten de komende drie jaar innovatie versnellen door de hoge mate van personalisatie die nieuw is voor het bedrijfsleven
  • Bedrijven streven naar twee strategische doelstellingen: klanteninzicht (43%) en procesefficiëntie (40%). Deze doelstellingen ondersteunen de behoefte aan een slimme productstrategie
  • De nieuwheid van slimme producten zorgt ervoor dat traditionele bedrijfsmodellen continu moeten worden aangepast. Nieuwe abonnement-gebaseerde diensten zorgen voor onzekerheid rondom omzet en marge
  • De meeste CEO’s (59%) hanteren slimme productstrategieën in hun organisatie wat het belang van productdata onderstreept
 

Gerelateerde berichten...