Brussels Airlines kiest Anaplan voor financiële planning & analyse

Brussels Airlines, de Belgische luchtvaartmaatschappij met het grootste vliegaanbod van en naar de Europese hoofdstad Brussel, heeft Anaplan geselecteerd om zijn financiële planning- en analysestrategie (FP&A) te versterken. Brussels Airlines, dat in april 2014 een recordgroei van het aantal passagiers zag, verkoos Anaplan boven andere legacy-softwareleveranciers voor de vervanging van zijn FP&A-processen op basis van spreadsheets.

Met het cloud-gebaseerde, in-memory platform van Anaplan heeft Brussels Airlines inzicht in productplanning en -toewijzing, kostenplanning en investeringen. De vliegmaatschappij maakt gebruik van Anaplan om de omzet voor iedere passagier per vluchtnummer realtime te bepalen. Het Belgische bedrijf is daardoor ook in staat nauwkeuriger de toekomstige vraag te voorspellen en planningen daarop aan te passen voor wat betreft personeels- en functionele kosten.

“Onze medewerkers zijn erg enthousiast over het gebruik van Anaplan. Het is namelijk het enige platform dat de operationele parameters en data die gebruikt worden in ons planningproces, kan verwerken”, zegt Vanessa Rentiers, vicepresident Controlling & Business Intelligence van Brussels Airlines. “Als modern bedrijf moeten we snel actie kunnen ondernemen. Dat betekent dat we flexibele tools nodig hebben, die binnen de gehele organisatie eenvoudig te gebruiken zijn. Anaplan zal een belangrijke rol spelen in onze gezamenlijke inspanning om de financiële en operationele resultaten die voortvloeien uit ons prestatieverbeteringsplan, te verbeteren.”

Het cloud-gebaseerde platform van Anaplan is gebouwd op de gepatenteerde, in-memory data-engine die ongekende snelheid, flexibiliteit en schaalbaarheid biedt. Anaplan brengt data vanuit de gehele organisatie samen in een veilig cloud/SaaS-platform en verbindt planningen om zo ongekend vertrouwen en inzicht in het planningproces te bieden.

“Met Anaplan zegt Brussels Airlines vaarwel tegen allerlei spreadsheets, ongelijke databases en logge planningsystemen”, zegt Fred Laluyaux, CEO van Anaplan. “Brussels Airlines kan er gerust op zijn dat zijn data en planningen een consistent verhaal vertellen, dat de resultaten in kaart worden gebracht als plan, en dat zakelijke beslissingen te nemen zijn op basis van grondige testscenario’s.”

Gerelateerde berichten...