Dassault Systèmes levert bijdrage aan ‘Made in China 2025’-initatief

Digitale platforms zijn volgens Dassault Systèmes cruciaal voor de innovatiekracht van de Franse en Chinese industrie. Tijdens het ‘Manufacturing in the Age of Experience’-event in Shanghai demonstreerde de 3DEXPERIENCE-specialist hoe digitale technologie de stuwende kracht is achter ‘Industry of the Future’ en ‘Made in China 2025′, de industriële innovatieprogramma’s van Frankrijk en China. Door digitale platforms wordt het productieproces goedkoper en duurzamer, gaat de efficiëntie omhoog en ontstaan nieuwe businessmodellen.

Metamorfose van de maakindustrie
De maakindustrie is bezig aan een metamorfose. Nieuwe machines, materialen, autonome robots en andere technologieën veranderen de manier waarop goederen worden geproduceerd. Industriële bedrijven moeten meerdere digitale concepten integreren om een dynamisch, holistisch en duurzaam productiemodel te creëren dat tot een betere klantervaring leidt. Overheden en bedrijven overal ter wereld lanceren innovatieprogramma’s voor het automatiseren en optimaliseren van productieprocessen. Door in te zetten op digitale technologie willen ze de industrie een positieve impuls geven.

Zowel Frankrijk als China focust zich op het gebruik van digitale platforms om de transitie in de industrie te versnellen. Deze platforms maken onder meer samenwerking en het uitwisselen van informatie en ideeën veel makkelijker.

Industry of the Future
“Sinds 2012 heeft de Franse regering een breed scala aan hervormingen doorgevoerd om de industrie te helpen profiteren van de digitale revolutie”, zegt Christophe Sirugue, de Franse staatssecretaris van Industrie. “Franse industriebedrijven hebben hun krachten gebundeld in het samenwerkingsverband ‘Industry of the Future’, waarin de overheid negen miljard euro heeft geïnvesteerd. De Franse industrie is klaar voor de wereld en China is de beste plek om een nieuw licht te werpen op onze innovaties.”

Made in China 2025
Dassault Systèmes is coleider van ‘Industry of the Future’ en ondersteunt daarnaast de Chinese maakindustrie, de grootste ter wereld, bij zijn digitale transformatie. Bijvoorbeeld door een evenement als ‘Manufacturing in the Age of Experience’ te organiseren en door met grote bedrijven samen te werken aan projecten in het kader van de ‘Made in China 2025’-doelstellingen. Bij deze projecten wordt gebruikgemaakt van het 3DEXPERIENCE-platform.

Innovatieve strategieën
“Digitale technologie verhoogt de productiviteit en versterkt het concurrentievermogen, maar de grote kracht is de mogelijkheid tot innovatie. Fabrikanten kunnen een wereld creëren die nu nog niet bestaat”, zegt Pascal Daloz, Executive Vice President, Brands and Corporate Development bij Dassault Systèmes. “Met het 3DEXPERIENCE-platform stellen we bedrijven in staat om innovatieve strategieën uit te voeren. De digitale fabriek is niet alleen virtueel, ‘connected’ en geautomatiseerd, maar bovenal een systeem waarin mensen hun vaardigheden omzetten naar innovaties, prestaties en kwaliteit. Het virtuele aspect wordt de basis voor de producten. Hierdoor groeit het belang van clouddiensten en worden data een strategische asset waarmee de industrie zichzelf opnieuw kan uitvinden.”

Over Dassault Systèmes
Dassault Systèmes, de 3DEXPERIENCE-specialist, levert organisaties en consumenten virtuele werelden voor het bedenken en creëren van duurzame innovaties. De marktleidende oplossingen van het bedrijf transformeren de manier waarop producten worden ontworpen, geproduceerd en ondersteund. Verder stimuleert de samenwerkingssoftware van Dassault Systèmes sociale innovatie, omdat het de mogelijkheden van de virtuele wereld voor iedereen verder uitbreidt om de echte wereld te kunnen verbeteren. Het bedrijf voegt met zijn oplossingen waarde toe aan meer dan 210.000 klanten in elke grootte en industrie, in ruim 140 landen.

3DEXPERIENCE, het Compass logo en 3DS logo, CATIA, SOLIDWORKS, ENOVIA, DELMIA, SIMULIA, GEOVIA, EXALEAD, 3D VIA, BIOVIA, NETVIBES en 3DEXCITE zijn geregistreerde handelsmerken van Dassault Systèmes of zijn dochterondernemingen in de USA en/of andere landen.

Gerelateerde berichten...