Dropbox breidt Paper uit naar planning-tool met tijdlijnen

Projectcoördinatie is niet altijd eenvoudig. Naast dat het voor ieder teamlid duidelijk moet zijn wat de algemene doelen zijn, moeten teamleden ook taken toegewezen kunnen krijgen en moet de projectstatus bijgehouden kunnen worden.

As de basis niet in orde is, kunnen projecten gemakkelijk van de rails raken. Om in die goede basis te kunnen voorzien, breidt Dropbox Paper uit met een nieuwe tijdlijnfunctie.

Steeds meer teams maken gebruik van Paper; een online tool die lang niet altijd alleen nog maar voor samenwerkingsdoeleinden maar ook als coördinatiehulpmiddel wordt gebruikt. Functies zoals taken, @mentions en deadlines maken het voor teams mogelijk om Paper-projecten onderling te coördineren.

Dankzij de nieuwe tijdlijnen in Paper kunnen teams net weer een stap verder. Nu kan ieder teamlid eenvoudig een nette visuele representatie maken van wat er wanneer gebeurt en wie er verantwoordelijk is.

 

Met tijdlijnen kunnen teams elke stap van een project in kaart brengen:

  • Maak eenvoudige tijdlijnen die, door te klikken en te slepen, lopende delen van projecten tonen. Tevens kunnen de kleuren van de tijdlijn-items worden aangepast om informatie zodoende beter te organiseren.
  • Wijs teamleden toe en stel een einddatum in om ervoor te zorgen dat teamleden weten wie waarvoor verantwoordelijk is en wanneer bepaalde zaken moeten worden voltooid.
  • Voeg opmerkingen toe aan elk item zodat ieder teamlid op de hoogte is van details als statusupdates of links naar ondersteunende documenten.
  • Stel projectmijlpalen in om belangrijke gebeurtenissen zoals deadlines en startdatums te markeren en projectitems af te stemmen op de algemene planning.

Gerelateerde berichten...