ESET veranktert ‘Champion’-status in de Canalys Global Cybersecurity Leadership Matrix 2021

ESET, een wereldwijde leider in cyberbeveiliging, is voor het derde jaar op rij uitgeroepen tot ‘Champion’ in de nieuwste Global Cybersecurity Leadership Matrix van Canalys. Een focus op investeringen in Enterpriseservices en partnereducatie leverde een verbeterde positie op ten opzichte van de 2020-matrix.

Canalys is een toonaangevend analistenbureau op het gebied van internationale marktanalyses in de technologiebranche met een duidelijke channelfocus. De organisatie streeft ernaar klanten te begeleiden in de doorlopend ontwikkelende technologie-industrie en verder te kijken dan de bedrijfsmodellen uit het verleden.

In de Cybersecurity Leadership Matrix voor 2021 heeft Canalys 19 cyberbeveiligingsleveranciers beoordeeld op hun globale channel- en marktprestaties van de afgelopen 12 maanden. De Leadership Matrix combineert feedback van partners uit Canalys’ Vendor Benchmark-tool met een onafhankelijke analyse van het momentum van elke leverancier in het kanaal op basis van hun investeringen, strategie, marktprestaties en uitvoering.

Volgens Chief Analyst Matthew Ball van Canalys werden ESETs technische ondersteuning, accountmanagement en de algemene gebruiksvriendelijkheid het hoogst beoordeeld door haar partners. ESET is blijven investeren in het vergroten van haar aanwezigheid bij enterprise-accounts en verbeterde haar Global Managed Service Provider Program met de release van haar EMA2 licentiebeheerportaal. ESET MSP Administrator 2 (EMA2) is een licentiemanagementsysteem voor managed service providers (MSP’s) dat zowel de toegang tot ESETs geavanceerdere portfolio uitbreidt als integreert met tools van derde partijen via een application programming interface (API).

ESET kreeg samen met acht andere cybersecurityleveranciers de Champion-status toegekend. Champions zijn de hoogst scorende aanbieders in de Canalys Vendor Benchmark en vertonen overeenkomstige kenmerken, zoals het continu verbeteren en vereenvoudigen van channelprocessen, en het bewijzen hun toewijding aan het verhogen van hun partnerinkomsten. Daarnaast moeten Champions laten zien dat ze duurzaam investeren in de toekomst van hun channelmodellen, inclusief channelprogramma’s en initiatieven.

Ignacio Sbampato, Chief Business Officer bij ESET, merkt op: “Sinds het ontstaan van ESET hebben we vastgehouden aan dezelfde waarden en benadering van het kanaal. Zo verbeteren we voortdurend onze middelen en tools om onze partners te helpen hun Cybersecurity-activiteiten te ontwikkelen en hun klanten te beschermen tegen alle soorten dreigingen, en we zijn er trots op dat deze partners de kwaliteit van onze producten en diensten blijven erkennen. Het is bemoedigend om te weten dat onze partners ons hoog inschatten en de investeringen die wij in onze platforms en systemen hebben gedaan, waarderen. Een veiligere internetervaring voor iedereen staat centraal in onze kernmissie, en zonder een sterke relatie met partners zouden we dit niet hebben kunnen bereiken.”

Nikki Luking, Channel Marketeer bij ESET Nederland, vult aan: “Nederland veiliger maken kunnen we niet alleen. Particulieren en bedrijven in Nederland vertrouwen meer dan ooit op hun IT-partner om digitale risico’s te minimaliseren. Daarom hebben we als ESET Nederland onze organisatie ingericht op het ondersteunen van securitybewuste IT-partners. We zetten diverse tools in die we blijven verbeteren, zoals ons partnerprogramma, de ESET Partnerhub en onze ESET Online Academy, maar zeker ook onze Partner Success Managers, onze events, Partnercouncil en andere initiatieven om actief te vragen en luisteren naar de feedback van onze partners. We zijn er blij mee dat de waardering van onze partner community voor onze visie en aanpak terug te zien is in onze status in de Canalys Global Cybersecurity Leadership Matrix 2021 en blijven er uiteraard iedere dag aan werken om partners optimaal te kunnen bijstaan in hun groei op cybersecuritygebied.”

Gerelateerde berichten...