FRISS en iovation werken samen om verzekeringsfraude te bestrijden

iovation, het Amerikaanse bedrijf dat internetfraude tegengaat en goede online klanten identificeert, heeft vandaag bekend gemaakt dat FRISS iovation’s ReputationManager 360 service heeft geselecteerd om te integreren in haar gespecialiseerde fraudepreventie-platform. Door deze exclusieve samenwerking kunnen klanten van FRISS gebruik maken van device reputation intelligence en daarmee beter het risico van een verzekeringsaanvraag inschatten. Dit risico is gebaseerd op huidig of eerder waargenomen gedrag op het apparaat waarvan de aanvraag verstuurd is.

“FRISS detecteert momenteel fraude op een basis van identiteits-gebaseerde data”, zegt Jeroen Morrenhof, CEO van FRISS. “De device intelligence en device reputation analyse door ReputationManager 360 voegt een extra controle toe aan de detectie. Dit versterkt de mogelijkheden die onze klanten hebben om risico’s en verzekeringsfraude te managen.”

De FRISS oplossing focust op het gehele verzekeringsproces, door het terugdringen van risico’s bij offerte, acceptatie, polis-wijzigingen en schadeafhandeling. Met deze vooraanstaande fraudedetectie en risico-inschatting oplossing in Europa, helpt FRISS verzekeraars om fraude en risico’s te managen door het gebruik van externe databronnen, kennisregels, profielen en voorspellende modellen. Tevens biedt het FRISS Platform de mogelijkheid om gescreende en onderzochte zaken te analyseren en visualiseren.

“Met haar uitgebreide ervaring helpt FRISS verzekeraars op het gebied van fraudedetectie en risicobeheersing”, aldus Steve Hanson, iovation’s Director of Business Development. “ReputationManager 360, door toonaangevende verzekeraars reeds bestempeld als effectieve fraudepreventie-oplossing, biedt een perfecte aanvulling van device intelligence op het gebied van fraudepreventie.”

Met haar ReputationManager 360 oplossing kan iovation de reputatie van apparaten die worden gebruikt in meer dan 11 miljard transacties over de wereld monitoren. Hierbij is de software in staat elk apparaat te identificeren als uniek; variërend van desktop computers tot laptops, mobiele telefoons tot tablets en spelcomputers tot smart TV’s. Met het inzetten van kennis die verzameld is in iovation’s netwerk van honderden klanten en duizenden veiligheidsspecialisten in de verzekeringswereld en daarbuiten, kunnen bedrijven bepalen of een apparaat een bron van frauduleuze transacties is geweest of mogelijk gaat zijn. Zeer betrouwbare klanten kunnen tevens sneller herkend worden door de iovation TrustScore. ReputationManager 360’s wereldwijde kennisnetwerk wordt dagelijks gebruikt om meer dan 200.000 pogingen tot fraude te stoppen. Door het proactief identificeren van apparaten die worden geassocieerd met misbruik en daarmee fraudeurs te stoppen voor ze kunnen toeslaan.

 

 

 

 

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...