Gegarandeerd succes voor elke app

Apple

Van alle mobiele apps die worden gelanceerd in de App-stores blijkt slechts 20 procent succesvol. Raoul Milhado (25) en Florian Rost van Tonningen (25) ontwikkelden met behulp van slimme algoritmes een marketingformule om van een app een gegarandeerd succes te maken.

Appromoters, het bedrijf van de beide ondernemers, heeft zich in rap tempo ontwikkeld tot een volwassen bedrijf. Voor 2016 wordt al een omzet verwacht van 15 miljoen euro en er is onlangs een tweede vestiging in Amerika geopend.

Appromoters heeft voor een grote partij als izi.TRAVEL, een interactieve audiotour app voor toeristen, wereldwijd een groot succes behaald. In zes maanden tijd groeide het aantal downloads van de app van 100.000 naar bijna twee miljoen, in tien verschillende landen, verspreid over drie verschillende continenten.

Het team bestaat uit zestien professionals. De komende tijd gaat het bedrijf onder andere aan de slag met Keesing, de puzzelgame-afdeling van de Telegraaf Media Groep en AdBlock Plus, de grootste ad blocker van de wereld. Daarnaast zal het bedrijf de marketing van nieuwe apps van verschillende Nederlandse startups op zich nemen en bij succes naar Amerika brengen om ze daarmee definitief en wereldwijd op de kaart te zetten.

Om zich volledig op de Amerikaanse markt te kunnen richten, hebben Milhado en Rost van Tonningen al in de zomer van 2015 ex-CEO bij Unilever, Ole van der Straaten (60), aangetrokken als strategisch adviseur. En met ingang van januari is Joe Scheufler (37), voormalig topman van het beursgenoteerde CliQ Digital, aan het team toegevoegd. Scheufler wordt verantwoordelijk voor het Europese kantoor van Appromoters.

Gerelateerde berichten...